رئيس مرکز اطلاع رساني دارو و سموم وزارت بهداشت گفت: با اين که آمار مسموميت در برخي از موارد کاهش يافته است ولي تغيير فرهنگ جامعه منجر به افزايش آمار ابتلا به برخي از مسموميت ها را به همراه داشته است.

طلعت قانع ،رئيس مرکز اطلاع رساني دارو و سموم وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به هفته پيشگيري از مسموميت ها گفت: مهمترين اولويت ما اين است که بروز مسموميت ها را به حداقل برسانيم چرا که پيشگيري مهمتر از درمان است. بنابراين بايد سعي کنيم با آموزش هايي که از طرق مختلف مثل  نصب بنر، پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيون مد نظر مردم را نسبت به سموم تهديد کننده اطراف آنها جلب کنيم.

وي ادامه داد: موضوعات مهم اين هفته مسموميت هاي اطفال با دارو، پيشگيري از مسموميت با سرب، پيشگيري از مسموميت ناشي از گازها و مونوکسيدکربن، پيشگيري از مواد غذايي سموم و آفات گياهي است.

قانع با بيان اينکه البته اقداماتي که انجام شده باعث کاهش آمار مسموميت درسال 90 شده است عنوان کرد: اما در مورد يک سري از مسموميت ها برخلاف کاهش، با افزايش مواجه بوديم که البته اين روند طبيعي است چرا که تغيير فرهنگ جامعه منجر به افزايش تعداد از مسموميت مثل مسموميت با مواد مخدر، گاز گرفتني و .... شده است./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.