کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور به طور یکجانبه از بازدارندگی هسته ای خود دست نخواهد کشید مگرآنکه تهدیدهای هسته ای خارجی از این کشور برداشته شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد از آنجائی که اقدام در برابر اقدام ، اصلی اساسی در جهت دستیابی به راه حل برای مسئله هسته ای شبه جزیره کره به شمار می رود ، این کشور به طور یکجانبه اقدام نخست را انجام نخواهد داد.

در این بیانیه آمده است عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره به معنی خلع سلاح هسته ای یکجانبه کره شمالی نیست بلکه عاری سازی هسته ای سراسر شبه جزیره کره از طریق برداشته شدن واقعی تهدیدهای هسته ای خارجی در چارچوب اقدامات همزمان است.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اوایل این ماه گفت اگر کره شمالی اقدام نخست را در عاری سازی هسته ای انجام دهد ، آمریکا نیز با گفتگو با این کشور مخالفت نخواهد کرد.

در این بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی بار دیگر از آمریکا درخواست شده است به رویکرد خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ پایان دهد.

"هوآ چانیینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت پکن در تماس نزدیک به همه طرف های دخیل در مذاکرات شش جانبه به منظور ازسرگیری این مذاکرات است.

آزمایش هسته ای ماه فوریه کره شمالی باعث شد شبه جزیره کره با چند ماه تنش نظامی روزافزون روبرو شود. کره شمالی همچنین کره جنوبی و آمریکا را به حملات هسته ای پیشگیرانه تهدید کرد و وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) نیز با به کاری گیری بمب افکن های رادار گریز « بی 52 » خود در رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی ، به این تهدید کره شمالی واکنش نشان داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار