يک منبع دستگاه هاي امنيتي يمن اعلام کرد نيروهاي امنيتي اين کشور اقدام 300 زنداني القاعده را براي فرار از زندان صنعا با شکست مواجه ساختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ اين منبع اعلام کرد شورش سه شنبه بعدازظهر در زنداني در حدا منطقه اي در جنوب صنعا آغاز شد. نزديک به 300 زنداني القاعده که به چاقو و ميله آهني مسلح بودند به نگهبانان زندان حمله و برخي از آنها را زخمي کردند. 

به گفته اين منبع  يکي از مسئولان بازجويي در بين زخمي ها بود.  اين منبع اعلام کرد شورشيان با شکستن درها و از بين بردن نخستين موانع امنيتي در داخل زندان موفق شدند به سلاح دستيابي پيدا کنند و نگهبان ها را گروگان گيرند. 

بنابراعلام اين منبع، آنها سپس با نگهبان هايي که در دومين خط امنيتي قرار داشتند مواجه شدند. اين نگهبانان از سلاح هاي خود استفاده کردند و اقدام زندانيان را براي فرار با شکست مواجه ساختند.  براساس اعلام اين منبع امنيتي، مديريت زندان ابتدا نگران بود همدستان شورشيان براي تسهيل فرار آنها حمله اي را در خارج از ساختمان زندان آغاز نکنند. منابع آگاه همچنين اعلام کردند در درگيري هاي داخل زندان زندانيان زخمي شدند اما کسي کشته نشد. 

منبع امنيتي اعلام کرد : شورشيان بامداد چهارشنبه در چارچوب يک ميانجي گري گروگان ها را آزاد کردند ولي سلاح ها را حفظ کردند. اين در حالي است که پليس همچنان براي برقراري آرامش در زندان در تکاپوست. ناصرالوحيشي رئيس القاعده در يمن چند ماه گذشته وعده داده بود حاميان خود را که در زندان هاي يمن زنداني هستند، آزاد کند. الوحيشي فوريه 2006 به همراه 22 عضو خطرناک ديگر اين شبکه تروريستي از همين زندان فرار کرده بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار