هم اکنون سهم حمل و نقل ريلي کشور در حوزه مسافر و در حوزه بار بسيار اندک است و براي رسيدن به افزايش سهم 18 درصدي بايد الگوهاي مربوط در اين بخش براساس تغيير نگرش ها بازنگري شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در پانزدهمين همايش بين‌المللي حمل و نقل ريلي و هشتمين نمايشگاه اين صنعت با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر حجم خطوط ريلي کشور بالغ بر 10 هزار و 500 کيلومتر است که براساس برنامه موجود تا سال آينده 19 هزار و 500 کيلومتر ديگر بايد به آن اضافه شود.

آخوندي با طرح اين سوال که در رابطه با حمل و نقل آيا صرفا توسعه زيرساخت‌ها راهکار اصلي است عنوان کرد: يکي از موضوعات مهم در اين رابطه بحث افزايش بهره وري از سرمايه‌هاي موجود و توسعه ناوگان حمل و نقل ريلي ارائه خدمات بهتر به مسافران و در نهايت تلاش در جهت تغيير الگوي فکري شهروندان قابل استفاده بيشتر از ناوگان حمل و نقل ريلي است.

**90 درصد حمل و نقل ريلي در حال فعاليت است

وزير راه و شهرسازي در ادامه افزود: براساس برنامه بخش حمل و نقل ريلي بايد تا دو سال آينده به 18 درصد برسد که در حال حاضر رقم 5.5 درصد را با وجود 1700 واگن به خود اختصاص داده اند.

وي در رابطه با سن ناوگان حمل و نقل ريلي کشور اظهار داشت: سن ناوگان ريلي ايران بين 28 تا 29 سال است که لازمه رسيدن به رقم 18 درصد توجه به بازار کسب و کار و افزايش سرمايه‌گذاري است.

وي در پايان تصريح کرد: به جاي آنکه هدفمندي يارانه‌ها تأثيرگذار بر روي بخش بهره‌وري در بخش‌هاي مختلف از جمله حمل و نقل باشد متأسفانه نظام هدفمندي صرفا در بحث هزينه‌هاي مربوط به يارانه نقدي متمرکز شد که اگر منابع حاصل از هدفمندي يارانه‌ها به بخش حمل و نقل ريلي انتقال مي‌يافت به طور حتم موجب افزايش بهره‌وري در اين صنعت مي‌شد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ارتقای ، جایگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار