راهپيمايي هاي گسترده اي در مخالفت با سياست هاي غرب به خصوص آمريکا و دخالت هاي آشکار آنها در امور سوريه در 35 کشور جهان برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، شرکت کنندگان در اين راهپيمايي ها حمايت خود را از سوريه در مقابل هرگونه تجاوز خارجي اعلام کردند. در همين حال جبهه اروپايي حمايت و همبستگي با سوريه و دانشجويان و سوري هاي مقيم روماني هم با برپايي تجمع گسترده اي در بخارست پايتخت اين کشور حمايت خود را از سوريه و مخالفت خود را با تروريسم اعلام کردند. 

جعفر يونس گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: در ادامه فعاليت هاي جنبش جهاني "دست از سر سوريه برداريد" روز يکشنبه راهپيمايي هايي در بيش از 35 کشور جهان از استراليا گرفته تا آمريکا و آمريکاي جنوبي و آفريقا و اروپا در حمايت از سوريه و محکوميت سياست هاي آمريکا و دخالت هاي آشکار آن در امور داخلي سوريه، برگزار شد. اين راهپيمايي ها از سيدني استراليا آغاز شد و پس از آن برخي کشورهاي اروپايي نيز شاهد برپايي راهپيمايي هاي مشابهي بودند که روماني، صربستان، جمهوري چک، دانمارک، يونان، فرانسه، بلژيک، ايرلند، ايتاليا، انگليس، هلند و سوئد از جمله کشورهاي اروپايي به شمار مي روند که راهپيمايي در آنها برگزار شد. در همين حال آفريقاي جنوبي در کنار ديگر کشورها از قبيل کانادا، آرژانتين، برزيل، شيلي، ونزوئلا، آمريکا، ترکيه، يمن، فلسطين اشغالي و برخي ديگر از کشورها شاهد راهپيمايي در حمايت از سوريه و محکوميت دخالت هاي خارجي در اين کشور بودند. 

در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در راهپيمايي ها اعلام کردند هدف از برپايي اين راهپيمايي ها رساندن اين پيام به دولت آمريکا و کنگره اين کشور است که بايد در سياست خود مبني بر تجاوز به سوريه بازنگري کنند و شيوه گفتگو را به جاي شيوه هاي نظامي در پيش بگيرند. راهپيمايان تاکيد کردند هرگونه تجاوز آمريکا به سوريه به منزله تعدي به حقوق آزادگان جهان است. 

برچسب ها: تظاهرات ، سوریه ، حمایت ، غرب ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار