جنگ در سوريه باعث شده است بسياري از غيرنظاميان و شهروندان نيز به صف نيروهاي دفاعي ملحق شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون راشاتودي، شوراي ملي سوريه در کنفرانس ژنو شرکت نخواهد کرد.مسکو و واشنگتن به اين کنفرانس اميد بسته اند و تلاش مي کنند از طريق آن  راه حلي براي بحران مرگبار سوريه بيابند زيرا هرچقدر اين جنگ طولاني تر شود ، شهرهاي بيشتري در سوريه به منطقه جنگي تبديل مي شوند و شهروندان غيرنظامي اسلحه به دست مي گيرند.

خبرنگار اين شبکه از شهر جنگ زده حمص گزارش داد: اينجا جبهه مقدم جنگ است. بعد از هزار روز جنگ ، اين شهر به ويرانه تبديل شده است. بين مواضع نيروهاي دولتي و شورشيان فاصله چنداني نيست و آنها چند خيابان با هم فاصله دارند. دو سال قبل  بسام آموزگار هنر در مدرسه بود اما بعد از شروع اين جنگ داوطلبانه لباس رزم به تن کرد. او مي گويد که کشته شدن مردم را به چشم ديده  از اين رو تصميم به شرکت در جنگ گرفته است.

وي مي گويد: آنها (شورشيان) همه را حتي مجسمه ها را سر مي برند. آنها با اين کار مي خواهند به ما پيام دهند. در حمص هيچ نيروي نظامي حضور نداشت و فقط غيرنظاميان بي گناه ساکن بودند.مردم واقعاً براي صلح دعا مي کنند.

او ادامه مي دهد: خانواده هاي زيادي اينجا کشته شدند فقط به اين علت که از شورشيان تبعيت نکردند. اما ما اينجا هستيم و ديگر نمي گذاريم شورشيان بازگردند.

برخي از خانواده ها به مناطق آزاد شده حمص بازگشته اند.

سليمان يکي از جوانان محل که داوطلب دفاع از شهر شده است ، مي گويد : در گذشته در کوچه و خيابان فوتبال بازي مي کردم و آرزو داشتم يک فوتباليست حرفه اي شوم. اما حالا بايد از محله خود دفاع کنم تا شورشيان مانع بازي کردن کودکان مان نشوند.

برچسب ها: سوریه ، دفاعی ، محله ، شهروندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار