برخی معتقدند قطع کمکهای آمریکا به مصر باعث استقلال مصر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ پس از آنکه آمریکا اعلام کرد کمکهای نقدی و نظامی خود را به مصر تعلیق می کند، سخنگوی دولت مصر در قاهره گفت این اقدام دولت آمریکا غلط است و مصر به فشار آمریکا تسلیم نمی شود. 

هشام عشماوی از انجمن بازرگانی مصر و آمریکا گفت باید توجه داشت هم اکنون آمریکا از نظر مالی به شدت دچار مشکل است. دولت آمریکا نمی تواند حقوق کارمندان خود را پرداخت کند. آمریکا هم اکنون در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است. وظیفه وزیر خارجه و نخست وزیر مصر است که برای مردم این کشور ریشه این تصمیم آمریکا را تشریح کنند. ما باید بدانیم اگر کمکها و حمایتهای آمریکا را از دست بدهیم پایان جهان نخواهد بود بلکه تازه به نفع مصر است که روی پای خود بایستد و شروعی تازه داشته باشد. 

این مسئله سبب شده است احساسات ضد آمریکایی در مصر افزایش یابد به طوری که بسیاری از مردم از دولت می خواهند هر گونه کمکی از طرف آمریکا را رد کند. آنها دولت اوباما را به داشتن سیاست دوگانه متهم می کنند .یک نفر گفت برای ما کمکهای نظامی آمریکا اصلا مهم نیست. آنچه برای ما مهم است شرافت و غرور ملی مردم مصر است که اصلا آمریکاییها به آن اهمیت نمی دهند. آنها فقط دنبال منافع خود در منطقه هستند.

با وجود این آمریکا همچنان بر روابط قوی خود با مصر مبتنی بر سی سال همکاری تاکید دارد. اما مقامات آمریکاییها همچنان حاضر نیستند سرنگونی دولت مرسی را کودتای نظامی اعلام کنند زیرا در این صورت مجبورند همه کمکهای خود را به مصر قطع کنند. البته آمریکا گفته است به کمکهای خود به مصر برای مبارزه با تروریسم و عملیات در شبه جزیره سینا ادامه می دهد. 
برچسب ها: کمک ، قطع ، آمریکا ، مصر ، کارشناس ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار