"نيکولاي يوگراشنکف" مشاور رئيس اداره خدمات کنترل مواد مخدر روسيه روز سه‌شنبه اعلام کرد اين کشور و ايران اسناد مهمي را براي همکاري در زمينه مبارزه با مواد مخدر آماده کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، وي افزود: مخاطرات مشترکي روسيه و ايران را تهديد مي‌کند که در 20 سال گذشته افزايش يافته‌اند.

وي افزود: به رغم اين واقعيت که نيروهاي ناتو به افغانستان اعزام شده‌اند، 90 درصد از مواد مخدر همچنان در اين کشور توليد مي‌شود.

وي در ادامه اعلام کرد کارشناسان روس و ايراني اسناد مهمي را آماده کرده‌اند که به حفظ همکاري‌ها در زمينه مبارزه با مواد مخدر کمک مي‌کند. دو کشور برنامه‌ فعاليت تا سال 2014 را آماده‌سازي و پروتکلي را در زمينه همکاري‌هاي مرزي امضا کرده‌اند.

يوگراشنکف گفت: ايران مرتبا در عمليات مبارزه با مواد مخدر موسوم به کانال شرکت کرده است. از سال 2009 نيز يک سخنگوي پليس مبارزه با مواد مخدر ايران در مسکو به فعاليت پرداخته است.

وي افزود: ما (فعاليت) گروه پنج عضوي کشورهاي حاشيه درياي خزر در زمينه مبارزه با مواد مخدر را ساز و کاري بسيار مهم مي‌دانيم. اميدواريم همکاري‌ها به اين شکل چشم‌اندازهاي بزرگي داشته باشد.

يوگراشنکف در ادامه اعلام کرد: روسيه به ايجاد ساز و کاري موثر در منطقه درياي خزر در زمينه مبارزه با مواد مخدر، اميدوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار