رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: مهم‎ ترین مشکلات تولید سیب را شکاف قیمتی بین خرید محصول از کشاورزان و قیمت تمام شده برای مصرف‎کنندگان است.

سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در این زمینه یکی از مهم ترین نیازهای کشاورزی افزایش سردخانه است.

وی به افزایش دو برابری سرد خانه های استان تهران اشاره کرد و افزود: صنایع تکمیلی و تبدیلی و بسته بندی و نگاه ویژه مسئولان و کشاورزان به این بخش، به پایداری قیمت و تولید کشاورزی کمک شایانی می کند.

موسوی به فراهم کردن این بستر از طریق تعاونی های روستایی اشاره کرد و افزود: سیاست ما این است که کشاورزان عرضه مستقیم و زنجیره کامل تولید را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: ما نیز از روش های کاشت، داشت و برداشت ویژه برای باغاتی که ظرفیتش را دارند، حمایت خواهیم کرد.

وی با ذکر اینکه 100 درصد مصرف داخلی استان تهران در خود استان تولید می شود، تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار تن صادرات سیب از استان تهران به سایر کشورها داشتیم که امسال پیش بینی می شود بتوانیم این میزان صادرات را افزایش دهیم.

موسوی سیاست های جهاد کشاورزی را کنترل فرآیند قبل از کشت حین کشت و برداشت خواند و افزود: با این نظارت ها توانستیم 90 درصد باغات استان تهران را به سمت کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از کاهش 50 درصدی مصرف کود شیمیایی و سموم خبر داد و اضافه کرد: در این راستا، سعی شده است تا کودهای زیستی و آلی و سموم نیترو جایگزین کودها و سموم شیمیایی شود./س


برچسب ها: سیب ، محصول ، قیمت ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.