برای اولین بار کفتار راه راه در شهرستان خوسف مشاهده و از آن تصویربرداری شد.

دادی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت‌: تعدادی از عکاسان حیات وحش استان (بهزاد نخعی، امیر حسین توحیدی، سجاد نخعی و اسحاق شرفی) پس از هفته‌ها تلاش توانستند از کفتار راه راه برای اولین بار در حوزه شهرستان خوسف تصویر برداری کنند. 

او افزود: تا به حال گزارش مستندی مبنی بر حضور این نوع حیوان در این شهرستان منتشر نشده و این مشاهده و مستند سازی برای اولین بار انجام می‌شود. 

دادی با عنوان اینکه کفتار راه راه در لیست سرخ جهانی (IUCN) و در طبقه در شرف تهدید واقع شده است، ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی علاقه‌مندان به طبیعت در ثبت و ضبط تصاویر و حفاظت از تمامی گونه‌های جانوری و گیاهی شهرستان بیان کرد: تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از کفتار به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق ثبت تصاویر در بررسی‌ها و پژوهش‌های آتی این گونه جانوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


 رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف ادامه داد: سیستم گوارش این جانوران دارای مایعات اسیدی مختلفی است که به آنها این امکان را می‌دهد که تمام شکار خود از جمله پوست، دندان، شاخ، استخوان‌ها و حتی سُم‌ها را بخورند و گوارش کنند.

او تصریح کرد: طی دو سال گذشته پس از گونه‌های منحصر به فرد گربه وحشی، گربه شنی، شاه روباه، سمور سنگی، لاک‌پشت آلبینو و میگوی کله وزغی، کفتار راه راه ایرانی هفتمین گونه ارزشمندی است که در حوزه شهرستان خوسف ثبت و تصویربرداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کاش گزارشها فقط در اختیار محیط زیست قرار میگرفت و رسانه ای نمیشد جون بیشتر به خطر میوفتن
-
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
دوست دارم حیوان به حال خودش زندگی کنه و هیچ کاری نکنند.
اخه به هر چی دست زدیم بدترش کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
امیدوارم که مسولین هیچ کاری نکنند