باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تلاشهای رسانه ای همه جانبه ای را برای مسئول نشان دادن جمهوریخواهان در بحران بودجه کنونی و تعطیلی بخشی از ادارات دولتی آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، اوباما علنا رقبای جمهوریخواه خود را مسئول این بحران معرفی می کند.
اوباما که از یکی از شرکتهای آمریکایی نزدیک واشنگتن بازدید می کرد، از رئیس مجلس نمایندگان به شدت انتقاد کرد و گفت : تنها چیزی که همین الان مانع بازگشت اوضاع به وضع عادی می شود، این است که جان بینر (رئیس مجلس نمایندگان)هیچ تلاشی برای تصویب قانون از خود نشان نمی دهد تا به این ترتیب باعث خشم افراطیون حزب خود نشود. 
راهبرد کاخ سفید این است که می گوید جمهوریخواهان تنها مسئولان واقعی تعطیلی نهادهای آمریکایی هستند و به این ترتیب افکار عمومی نیز علیه جمهوریخواهان موضع می گیرد.
اوباما گفت : هیچ مذاکره ای در این زمینه نخواهد شد. مردم آمریکا مهره ای در بازیهای سیاسی نیستند. شما حق ندارید برای فعالیت های دولت باج خواهی کنید. 
آیا حملات دموکراتها به جمهوریخواهان ثمر بخش خواهد بود؟ در حال حاضر اوباما از حمایت گسترده تر مردمی برخوردار است. بر اساس نظرسنجیها ، هفتاد و دو درصد از مردم آمریکا با فلج کردن نهادهای دولتی به علت اختلافها بر سر اصلاح قانون خدمات درمانی، مخالفند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار