در حال حاضر"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا موقتا از حضور در خطوط مقدم انصراف داده و "سوزان رایس" را جایگزین خود کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی وی" ؛ سوالی که مطرح است این است: آیا چنین برخوردی از سوی دولت آمریکا نشان دهنده تصمیم گیرنده اصلی همان اسرائیل است؟ کشوری با سلاح کشتار جمعی و تهدیدی در خاورمیانه که هرگونه بازدید کارشناسان سلاح های اتمی و یا محدودیت ها را رد کرده است، برای ایران که عضو "پیمان منع سلاح های هسته ای" است تعیین تکلیف می کند؟ آیا اوباما نمی داند که با چنین برخوردی خود را مضحکه جهانیان خواهد کرد؟

"سوزان رایس" در حال حاضر حق ایران برای از سر گیری تولید انرژی - تحت پیمان منع تولید سلاح هسته ای - را منوط به تائید امریکا دانسته است. که نشان می دهد آمریکا مدعی داشتن حق دور زدن این پیمان است. این گزینه توهینی آشکار به استقلال ایران است.

در این بین آمریکا دهه هاست که از تولید سلاح کشتار جمعی توسط اسرائیل حمایت می کند. امریکا طبق قانون نانوشته تمام قوانین پیمان منع سلاح کشتار جمعی را زیر پا می گذارد و از نیروی نظامی اش برای حمله به هر کشوری که تمایل داشته باشد استفاده می کند.

البته باز پس گرفتن قدرت نظامی رئیس جمهور آمریکا باید در زمان ریاست جمهوری "بوش" صورت می گرفت تا جنگ های طولانی مدت را به مردم دنیا و آمریکا تحمیل نمی کرد.

گزارشات موثق ازحادثه 11 سپتامبر نشان داد که تعدادی از گروه های اسرائیلی دستگیر اما به سرعت آزاد شده اند و یا نیروهای قلابی FBI وارد ماجرا شده و خواستار تحویل مضنونین حادثه طبق دستور رئیس جمهور شده اند. اراذل و اوباش نمی توانند مسئول چنین اقداماتی باشند. این عملیاتی سطح بالا از سوی سازمان جاسوسی است.

نتایج تحقیقی نشان می دهد رسانه های غربی اهداف اقتصادی و جنگی اسرائیل را منعکس نموده اند و بازی "تهدید ساختگی ایران" را ادامه می دهند. پایگاه های خبری آنان غیر مستقیم مدعی شده اند "هیچ گونه فعالیت هسته ای ایران قابل قبول نیست" چرا که ایرانیان بخشی از این انرژی را تبدیل به بمب هسته ای خواهند کرد (!) . لابی صهیونیستی هیچ مشکلی در وادار نمودن رسانه های خبری غربی و عربی به انتشار این دروغ ها ندارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این تائید نموده که هئیت بازبینی آنها محاسبه حتی یک گرم از اورانیوم غنی شده را جا نیانداخته است. هر خبرنکار حرفه ای می توانسته به یک از ناظران سازمان دسترسی پیدا کرده و دریابد که تمام این دخایر تحت نظر دوربین های سازمان هستند . 

تجهیزات مخفی تولید بمب هسته ای ایران نیز شوخی دروغین است. تکنولوژی ماهواره ای دهه هاست که به این توانایی – کاوش و یافتن غنی سازی اورانیوم- دست یافته است و پنهان نمودن فعالیت های هسته ای بسیار بعید به نظر می رسد.

پاسخ آنها را باید در سخنان وزیر امور خارجه ایران جستجو کرد. آقای ظریف در گفتگو تلویزیونی صراحتا اعلام کردند:
"حمله با لبخند بسیار بهتر از حمله با دروغ است. نتانیاهو و همکارانش از سال 1991 دائما تکرار می کنند ...ایران تنها 6 ماه با تولید سلاح هسته ای فاصله دارد. 22 سال گذشته اما آنها هنوز می گویند  تنها شش ماه تا تولید سلاح هسته ای ایران زمان باقیست!"

"کلینتون باستین" چندین سال پیش از طریق سفارت اسرائیل تحلیلی را برای نتانیاهو فرستاد که طی ان به بررسی صلح امیز بودن فعالیت هسته ای ایران پرداخته بود. به عقیده وی ایران ده سال زمان نیاز داشت تا به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم دست یابد. البته اگر ذاتا چنین تمایلی داشته باشد. به علاوه هیچ راهی برای مخفی نگه داشتن این مسئله وجود ندارد.

نویسنده در انتها تاکید کرد : کاملا واضح ست که تمام این سخنان فریب کاری و توطئه است. هم اکنون زمان استفاده از تمام مزایا و منابع قانونی برای مقابله با تمام دروغ گویان و توطئه گران است.
برچسب ها: تحریم ، سیاست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار