وزير امور خارجه سوريه تاکيد کرد مخالفاني که از آمريکا خواستند به ملت خود در سوريه حمله کند، بايد از خودشان خجالت بکشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، وليد المعلم آنچه را که برخي کشورها از افزايش کمک تسليحاتي به مخالفان براي بازگرداندن توازن در ميدان نبرد سخن گفتند، سخن بي معنا و بيهوده توصيف کرد و گفت کساني که خواستار حل و فصل واقعي بحران هستند بايد از اين رفتارهاي غيرمسئولانه دست بردارند. 
وي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار شبکه الميادين در حاشيه نشست هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک گفت اين سخن بيهوده اي است، آنها حل و فصل سياسي را نمي خواهند، آنها برخلاف جريان حرکت مي کنند. من امروز مي گويم کسي که در گفتار و کردار خواستار حل و فصل سياسي است بايد از اين رفتارهاي غيرمسئولانه دست بردارد. همچنين کساني که در خارج ادعا مي کنند مخالف هستند بايد از خودشان خجالت بکشند. آنها قبل از اينکه کنار رفتن نظام را خواستار شوند، بايد بدانند اقدامي که در آماده سازي براي عمليات نظامي آمريکا با درخواست خود از آمريکا براي حمله به ملت خود در سوريه انجام دادند، بايد از اين کار خجالت بکشند زيرا اين خيانت است. 
وليد المعلم بر پايبندي سوريه به عمليات از بين بردن سلاح شيميايي تاکيد کرد اما گفت اين عمليات به زمان و تلاش زيادي نياز دارد. وي افزود منظور از فصل هفتم قطعنامه شوراي امنيت گروه هاي مسلح است که ممکن است از ورود گروه هاي بازرسان به برخي مناطق جلوگيري کنند. قطعنامه شوراي امنيت به وضوح به اين موضوع اشاره کرده است و اين توافق وجود داشت کساني که از مخالفان يا کشورهايي که به اين مخالفان کمک مي کنند، مانع تراشي کنند بايد فصل هفتم در مورد آنها اجرا شود. 
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار