امام جمعه موقت تهران با بیان این که علما باید علوم انسانی دانشگاه‌ها را اسلامی کنند، گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس قطعه بهشتی تاریخ ایران است.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم سالگرد درگذشت مرحومه حاجیه خانم زهرا ترقی، موسس و مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) نیشابور با گرامی‌داشت آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه دانشگاهیان ما منادیان معرفت و مناجات عشق به خدا شده‌اند، افزود: جرقه اعتکاف‌ها که عشق بازی با خدا و بست نشینی در کوی یار بوده از دانشگاه‌ها زده شده است.

وی با تاکید بر اینکه علما باید علوم انسانی دانشگاه‌ها را اسلامی کنند، اظهار کرد: نباید علوم غربی را به دانشجویان خود تعلیم بدهیم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تا اسلام به بازار، بانک‌ها و شئون ما حاکم نشود وضع همین است، خاطرنشان کرد: اگر تعداد حوزوی‌های ما زیاد و کارآمد باشند، پرونده‌های قضایی و بیماری‌های روحی و اجتماعی کاهش می‌یابد.

صدیقی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس همه اقشار در یک سنگر دور یک سفره می‌نشستند، عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس به ما سبک زندگی آموخت و دیوار ننگین تجمل‌پرستی و اشرافی‌گری را زیر پا گذاشتیم.

وی تصریح کرد: این دوره قطعه بهشتی تاریخ انقلاب و ایران است که در آن معنای زندگی اسلامی را لمس کردیم و تجلی نور قرآن و ظهور عنایت‌های حضرت ولیعصر(عج) بود.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور آیات آسمان فقاهت و معرفت در جبهه‌ها چون سیدرضا بهاءالدیی، میرزا جواد تهرانی، تعدادی از شهدای محراب و غیره اظهار کرد: شهیدان زیادی چون فهمیده‌ها به زیر تانک‌ها دیدیم.

وی با اعتقاد بر اینکه شهیدان آموزگاران تاریخ هستند و به محیط ما احاطه دارند، گفت: زندگی مقدمه رسیدن به قله کمال است که نمونه عینی آن را حضرت امام عصر(عج) می‌دانیم و او محور زندگی عالمیان است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در غیبت ایشان بشریت ماموریت دارد به دستور خود امام زمان(عج) به پرچمداری مراجعه کند که باتقواتر و عالم‌تر از دیگران باشد و این به حکم الهی نه به حکم آرای مردم است.

صدیقی از مرحومه حاجیه خانم زهرا ترقی به‌عنوان بانویی عالم، موفق و مجاهدپرور یاد کرد و تلاش‌های وی را در تاسیس و اداره حوزه علمیه الزهرا(س) نیشابور و پشتیبانی از جبهه‌های جنگ تحمیلی ستود.

وی با بیان اینکه لباس آخوندی و چادر ذاتا خود تبلیغ دین هستند و چادر پرچم و نماد دینداری، صلابت و حفاظت از شرافت و ناموس است، افزود: علما و شهدای ما از دامن پاک مادران‌شان بالا رفتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیشابور شهر خاطره‌ها است که برای اولین بار در آن از ولایت تجلیل شد، افزود: نیشابور تجلی ولایت‌الله بر مردم بود و امام رضا(ع) عاشقان خود را با دریای جمال خود سیراب کرد.

صدیقی با اشاره به اینکه هرچه امامان ما گفتند کلام خدا و ابلاغ رسالت الهی بود، افزود: حضرت رضا(ع) مسئله توحید را مطرح کردند که مجرای آن فقط ولایت است.


برچسب ها: امام ، جمعه ، موقت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.