رسانه های جهانی به محض آغاز سخنرانی رئیس جمهور ایران در صحن مجمع عمومی سازمان ملل؛ به بازتاب ان پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روحانی گفت: خاک فلسطین اشغال شده است و حقوق فلسطینی ها پایمال می شود.

شبکه تلویزیونی المیادین بخش هایی از سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران را زیرنویس کرد و اعلام کرد: برخی ها به دنبال ایجاد دو دستگی در جهان و هراس هستند. به کارگیری زور در جهان تاثیر فاجعه آمیز دارد. خطرهایی علیه همه جهان وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد ایران به هیچ وجه برای جهان یک تهدید نیست. وی همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را برضد افراد بیگناه محکوم کرد.

شبکه راشاتودی روسیه هم گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران تأکید کرد که پروپاگاندای تهدید جلوه دادن ایران تهدیدی برای ثبات جهانی است. وی تحریم ها را غیرقانونی خواند و تدکید کرد ساخت سلاح های هسته ای هیچ جایی در دکترین امنیتی ایران ندارد.

شبکه ان بی سی آمریکا هم گزارش داد رئیس جمهور ایران در صحن مجمع عمومی سازمان ملل تحریمهای غرب علیه کشورش را به چالش کشید و آنرا غیرقانونی خواند. وی همچنین از خشونت علیه فلسطینیان و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انتقاد کرد.

این شبکه آمریکایی مدعی شد: با وجودیکه لحن کلام روحانی از احمدی نژاد ملایم تر بود، ولی او هم در محکومیت تحریم های غرب علیه کشورش از واژه های تند "ذاتا غیرانسانی" استفاده کرد.

شبکه سی ان ان
آمریکا نیز گزارش داد: رئیس جمهور ایران تأکید کرد که ایران بدنبال تشدید تنش ها با آمریکا نیست. وی گفت که با دقت سخنان اوباما را گوش کرده و امیدوار است با آمریکا به چارچوبی برای حل تنش ها دست یابد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار