باید توجه داشت افزایش تعداد دانشجویان پزشکی در خوابگاه های این دانشگاه، وزارت بهداشت شرایط اسکان صد در صد دانشجویان دختر در خوابگاه های این دانشگاه را در سال تحصیلی جدید فراهم کرده است.

محمدحسین آیتی ،معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت کیفیت خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید گفت: شکی نیست که در این بخش با کمبودهایی مواجه هستیم چراکه در سال های اخیر با افزایش 30 درصدی جذب دانشجو در رشته های پزشکی روبرو بودیم که همگی با امکانات رفاهی موجود در دانشگاه های علوم پزشکی نبود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود نامگذاری های متعدد وزیر بهداشت سابق با سازمان سنجش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موفق به برقراری تناسب بین افزایش دانشجو و امکانات رفاهی موجود در دانشگاه های علوم پزشکی نشدیم.

آیتی با یادآوری اینکه سایت وزارت بهداشت مبنی بر اسکان تمام دانشجویان پزشکی در خوابگاه های دانشجویی است تصریح کرد: ایجاد خوابگاه های مشارکتی که دانشجویان را موظف به پرداخت 50 درصد از هزینه ها می کند از دیگر اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی در جهت اسکان آنها است ضمن اینکه دانشجویان در این خوابگاه ها از امکانات ایاب و ذهاب و تغذیه به صورت رایگان بهره مند می شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت از اسکان صد درصدی دختران دانشجوی پزشکی در خوابگاه ها خبر داد  و اذعان داشت: وزیر بهداشت کنونی با اختصاص 20 میلیارد تومان به بخش رفاهی دانشجویان پزشکی در آستانه سال تحصیلی جدید بسیاری از معضلات کنونی در خصوص تغذیه و امور خوابگاه ها پایان بخشید.

گفتنی است 50 درصد از دانشجویان پزشکی از 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور از امکانات خوابگاه ها استفاده می کنند و در سال تحصیلی جدید حدود 70 هزار نفر به جمعیت خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور وارد خواهند شد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار