معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه دو موضوع «جوانی جمعیت» و «پزشکی خانواده و نظام ارجاع» به عنوان ماموریت اصلی وزارت بهداشت تعریف شده، گفت: از تجارب و سختی‌های دوران کرونا برای این دو مقوله استفاده می‌کنم.

دکتر علیرضا رئیسی در آیین معارفه معاونت بهداشت وزارت بهداشت که صبح امروز، سه‌شنبه، ۱۰ مهر ماه برگزار شد، اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی، تاکیدات مقام معظم رهبری، اهتمام ریاست‌جمهور و دیدگاه وزیر بهداشت؛ نقشه راهی پیش‌رو داریم. بهداشت نسبت به سایر حوزه‌های سلامت متفاوت است و ثمره بسیار خوبی دارد. برخی به دنبال دستاورد‌هایی هستند که نتایج زودهنگام داشته باشد، اما باید به این موضوع اشاره کرد که به عنوان مثال افزایش یک سانتی‌متری قد کودکان بر اساس یک برنامه به تلاش‌های ۱۰ ساله نیاز دارد.

وی با بیان اینکه نظام شبکه بهداشتی به خوبی کارکرده، اما به توسعه نیاز دارد، گفت: می‌بایست در مسیر ایجاد شبکه بهداشتی پویا حرکت‌کنیم. می‌بایست شبکه نظام بهداشتی قدیمی کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم. همچنین وزیر بهداشت بر موضوع جوانی جمعیت و پزشکی خانواده بسیار تاکید کرد و این مسائل در اسناد بالادستی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه اگرچه شرایط سختی را در دوران کرونا سپری‌کردیم، اما از آن دوران بسیار آموختیم، گفت: من به وزارت بهداشت بازگشتم و در نظر دارم که از تجارب و سختی‌های دوران کرونا برای جوانی جمعیت و نظام ارجاع استفاده کنم. مسئولیت اجرای امور را در دست گرفته‌ام و خواهان پشت‌میز نشستن نیستم بلکه به دنبال اقدام و عمل هستم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حوزه بهداشت، جزو موفقیت‌های جمهوری اسلامی و جزو افتخارات کشور است. اگر سایر حوزه‌های کشور مانند حوزه بهداشتی کشور عمل‌می‌کردند، به موفقیت‌های بیشتری نائل می‌آمدیم.

وی با اشاره به ۲ ماموریت اساسی وزارت بهداشت گفت: دو موضوع «جوانی جمعیت» و «پزشکی خانواده و نظام ارجاع» به عنوان ماموریت اصلی وزارت بهداشت تعریف شده است. موضوع جوانی جنعیت بسیار اهمیت دارد؛ اگر به موضوع جوانی جمعیت توجه نکنیم، جمعیت کشور طی ۴۰ سال آینده به ۴۲ میلیون‌نفر می‌رسد.

معاون بهداشت تاکید کرد: حوزه بهداشت علاوه بر سلامت مردم به موضوع جوانی جمعیت توجه می‌کند. به طور قطع، تیم وزارت بهداشت دولت چهاردهم با هدایت دکتر ظفرقندی به موفقیت می‌رسد و به طور قطع موفق می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار