در حالی که در گذشته تنها راه آرایش ناخن برای بانوان استفاده از حنا بوده است امروزه از مانیکور برای زیبایی ناخن استفاده می کنند که خطراتی را نیز در بردارد.

دکتر شهلا امین الاشرافی متخصص پوست مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ با تاکید بر استفاده از لوازم یک بار مصرف در سالن های زیبایی جهت مانیکور ناخن گفت: اگر وسایل درست ضد عفونی نشوند باعث انواع بیماری های دور ناخن مانند :برفک می شوند بیماری برفک نوعی قارچ است که بر اثر رطوبت ایجاد می شود و عموما افرادی را که در کار با رطوبت سر و کار دارند مبتلا می کند.

وی علائم اولیه این بیماری را قرمزی اطراف ناخن، تورم، ریش ریش شدن، چرک و درد دانست و افزود: درمان اولیه برای این بیماری پمادهای ضد قارچ و شست و شوی مکرر دست است.

وی در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: در صورت ابتلای یکی از افراد خانواده به این بیماری فرد از صابون اختصاصی و دستمال کاغذی به جای حوله استفاده کند.

دکتر امین الاشرافی با اشاره به اینکه درمان هایی نظیری شستن ناخن با الکل و وایتکس درست نیست تصریح کرد: در صورت مواجه با علائمی نظیر درد و تورم مراجعه به پزشک بسیار ضروری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت علائم اولیه بیماری برفک به فرد دچار پماد ضد قارچ داده می شود اما اگر بیماری شدت یابد به صورتی که تمامی انگشتان فرد دچار عفونت شود داروهای خوراکی تجویز می شود./ع2

برچسب ها: ناخن ، الکل ، چرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار