معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: با كمك بهداشت‌كاران حرفه‌اي آزبست را از چرخه توليد كارخانه‌ها حذف كرديم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دكتر فرسار معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي امروز 24 شهريور در نشست خبرنگاران گفت: درخصوص كاهش آمار سرطان بهداشت‌كاران حرفه‌اي دانشگاه موفق شدند كه استفاده از آزبست در تمام كارخانه‌ها حذف كنند.

همين‌طور با حضور اعضاي هيات علمي در سيستم بهداشتي و با كمك مركز تحقيقات گوارش سرطان‌هاي دستگاه گوارش به خصوص روده بزرگ را غربالگري كرديم چرا كه اگر اين سرطان زود تشخيص داده شود مي‌تواند تا 100 درصد درمان شود.

وي ادامه داد: همچنين با همكاري مركز تحقيقات سرطان غربالگري سرطان سينه را شروع كرديم كه اين غربالگري در حال اجرا است.

فرسار با اشاره به ايجاد بزرگترين آزمايشگاه آب و فاضلاب گفت: ما با استفاده از اين آزمايشگاه آب آشاميدني مردم را به طور مرتب كنترل مي‌كنيم و با همكاري خوبي كه بين ما در سازمان آب و فاضلاب وجود دارد.

آب آشاميدني مردم كاملا سالم است اما با تمام تلاش‌هايي كه انجام مي‌شود به دور از چشم مأموران ما و جهاد كشاورزي برخي افراد سودجو به صورت دزدكي از آب فاضلاب براي آبياري سبزيجات استفاده مي‌كنند در واقع براي آبياري سبزيجات به طور رسمي از آب سالم استفاده مي‌شود در حالي كه به صورت غيررسمي آب فاضلاب نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد./ع2
برچسب ها: آزبست ، بهداشت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار