برنامه "کنفرانس کال" که در شبکه سحر تولید شده، مخاطبان بی‌شماری از میان اردوزبانان مخاطب شبکه سحر را در شبه قاره هند را به خود اختصاص داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین الملل سحر، محتشم علی نقوی تهیه کننده "کنفرانس کال" با اشاره به اینکه دانشگاهیان کشورهای هند و پاکستان بخش عمده مخاطبان این برنامه را تشکیل می دهند، گفت: این برنامه به صورت تولیدی تهیه شده و روند کار به این صورت بود که ابتدا برای برنامه در سایت های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر صفحه ای ایجاد کرده و فراخوان در مورد برنامه و محورهای بحث را اعلام کردیم. در ادامه با قرار گرفتن موضوعات موردنظر، کاربران به صورت آنلاین یا از طریق ارایه ویدئو و کامنت، نظرات خود را مطرح می کردند که بازخورد بسیار خوبی داشت به طوری که در هر برنامه حدود 6000 بازدید  از صفحه فیس‌بوک ما صورت می گرفت.

وی 80 درصد مخاطبان و شرکت کنندگان برنامه "کنفرانس کال" را از گروه سنی جوانان عنوان کرد و افزود: جوانان شبه قاره به خوبی از برنامه استقبال کردند و انتقادات و  پیشنهادات خود را برای ما ارسال می کنند. به عنوان مثال یکی از ایرادهای مطرح شده این بود که چرا این برنامه در شبکه های داخلی پاکستان پخش نمی شود. دلیل این مسئله نیز این است که مردم از دروغ، فحشا و یکنواختی برنامه های شبکه های داخلی پاکستان خسته و دلزده اند. از این رو شبکه سحر با تولید برنامه هایی از این دست، قابلیت نفوذ در بین مخاطبان اردوزبان را دارد.

تهیه کننده "کنفرانس کال" در ادامه به جایگاه خوب سریال های ایرانی در بین مخاطبان شبه قاره اشاره و تصریح کرد: در بازخوردهایی که از مخاطبان "کنفرانس کال" دریافت کردیم، موارد بسیار خوبی وجود داشت از جمله اینکه اعلام کرده اند که موضوعات مطرح شده بسیار عمیق و کلی بوده است و بهتر بود موضوعات جزیی تر می شد و هر موضوع در چند برنامه مورد بررسی قرار می گرفت. پیشنهاد دیگری که مطرح شد این بود که امکان پخش این برنامه از شبکه های داخلی پاکستان نیز فراهم می شد یا حداقل تیزر برنامه از این شبکه ها پخش می شد.

محتشم علی نقوی از انجام پیگیری ها برای تولید سری دوم برنامه "کنفرانس کال" خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گرایش فراوان مخاطبان شبه قاره به این برنامه و بازدید بسیار بالای کاربران برای ثبت نام و اظهار نظر در مورد هر برنامه، اگر برنامه به صورت آنلاین و زنده تولید و پخش می شد، بدون شک می توانست چند میلیون بیننده را به خود جذب کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان شبکه سحر، ضمن فراهم شدن امکان تولید سری جدید این برنامه، شرایط مناسب جهت پخش آن از شبکه های داخلی پاکستان نیز مهیا شود.

گفتنی است "کنفرانس کال" محصول سیمای اردو است و در 13 قسمت 30 دقیقه ای در پاکستان تولید شده و هم اکنون در حال پخش از این شبکه است.

این برنامه سعی کرده است زمینه و فضای مناسبی را فراهم کند تا جوانان از اوقات حضور خود در فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنند. در این برنامه به مسائل و مشکلات مشترک جوانان در جوامع اسلامی به ویژه شبه قاره هند پرداخته می شود و از جمله محورهای مورد بحث در آن می توان به "تعریف شبکه اجتماعی"، "ضرورت وجود شبکه های اجتماعی"، "تامین امنیت اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی"، "تاثیرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی بر شکل گیری انقلاب ها"، "رسانه های امروز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی"، "موسیقی و جوانان"، "تلویزیون و جوانان"، "تاثیر رسانه بر شکل گیری شخصیت و هویت کودک"، "توجه به ارزش های اسلامی در جامعه امروز" و بررسی نحوه انعکاس "مناسبت های ملی، اسلامی و جهانی مانند اعیاد مذهبی، ولنتاین و ... در فضای مجازی" اشاره کرد.

از جمله عوامل تهیه و تولید "کنفرانس کال" مریم جمعه (دستیار تهیه و کارگردان)، نصرت عباس بخاری (کارشناس حضوری)، عایشه اعجاز (کارشناس محتوایی)، سید علی حمید و محتشم علی نقوی (مجریان) و ضوریز علی نقوی (گرافیست و انیماتور) را می توان نام برد.

گفتني است؛ پخش این برنامه که از اواخر اردیبهشت ماه از سیمای اردو آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و شنبه ها ساعت 15:25 به وقت تهران از کانال 2 شبکه سحر پخش می شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار