"سيلوان شالوم" وزير همکاري منطقه‌اي رژيم صهيونيستي هشدار داد اگر مسئله سوريه را نتوانيم حل کنيم، سابقه نگران کننده‌اي براي ايران خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه جروزالم پست؛ شالوم وزير همکاري منطقه‌اي اسرائيل گفت: پس از شکست در برابر سوريه، ديگر ايران مي‌داند که چيزي در پشت همه اين تهديدها بر ضد اين کشور نيست. اگر هر اقدامي بر ضد سوريه کوچک غير ممکن است، پس قطعا بر ضد ايران بزرگ نيز غير ممکن است.

وي افزود: رئيس جمهور حسن روحاني همين دو روز پيش گفت حتي از کوچکترين بخش برنامه هسته‌اي ايران دست بر نخواهد داشت.

شالوم گفت: اسرائيل در جنگ داخلي سوريه درگير نيست اما اسرائيل مي‌گويد نبود تصميم درباره سوريه خود يک تصميم است و اين مسئله در منطقه ما اهميت زيادي خواهد داشت.

اشتاينيتز وزير اطلاعات اسرائيل همين ايده را تکرار کرد و در مصاحبه با راديو ارتش گفت: وضع در سوريه، در ايران طنين مي‌اندازد.

وي هشدار داد بي تحرکي در سوريه انعکاس بسيار منفي در ايران خواهد داشت و آنها ممکن است بفهمند ادامه توسعه برنامه هسته‌اي‌شان با مانعي بر نمي‌خورد.

اين هشدارها در حالي صورت گرفت که نخست وزير بنيامين نتانياهو که در دو هفته گذشته سرگرم مسئله سوريه بود شروع به بازگشت به برنامه کاري عادي خود کرد.

در حالي که نتانياهو هنوز نشست‌هاي امنيتي جاري را برگزار مي‌کند، يک مسئول گفت: هيچ شکي نيست که از بين رفتن احتمال حمله آمريکا در حال حاضر، به اين معني است که اکنون کار عادي‌تر است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار