وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، شواهد معتبری دال بر ساختگی بودن تصاویر قربانیان حمله ادعایی شیمیایی 21 آگوست در حومه دمشق وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، کارشناسان سازمان ملل در بیست و چهارمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو دلایلی ارائه کردند که نشان می دهد تصاویر و فیلم های ویدیوئی درخصوص حمله شیمیایی حومه دمشق دروغین است.
این وزارتخانه افزود، همه مشارکت کنندگان در کنفرانس تهدیدهای آمریکایی در زمینه استفاده از زور علیه سوریه تأکید کردند که اجرایی شدن سناریوی نظامی در سوریه و دور زدن شورای امنیت سازمان ملل، نقض آشکار قوانین بین المللی است.
دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه خاطرنشان کرد، حاضران در این کنفرانس همچنین نسبت به دخالت خارجی در سوریه هشدار دادند و عنوان کردند که این امر باعث شکل گیری تراژدی انسانی در سوریه و تمام منطقه، کشته شدن غیر نظامیان و نیز به نفع شورشیان تندرو خواهد شد.
کارشناسان سازمان ملل ضمن دعوت برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به سوریه، از واشنگتن خواسته اند خود پاسخگوی تهدیدهای غیرقانونی درخصوص استفاده از زور در سوریه باشد.
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار