نخستین جشنواره سراسریداستان کوتاه رضوی، در کرمانشاه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید مجتبی صدر مشاور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره که امروز(19 شهریور) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه کرمانشاه برگزار شد، در خصوص جایگاه امام رضا(ع) سخن گفت و بر اهمیت شناخت امام رضا(ع) و سیره ایشان برای زندگی بهتر تاکید کرد.

صدر گفت: به جرات می توان گفت که قصه های امانت و راستگویی بهترین نمود امر به معروف و قصه های مزمت دروغ و بدی بهترین نمود نهی از منکر را دارند و اهیمت قصه تا جایی است که می تواند در انسان سازی نقش اساسی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آتی شاهد حضور پر رنگ تر کودکان و نوجوانان در عرصه داستان کوتاه رضوی باشیم و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه به عدد میلیونی برسد.

رضا موزونی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نیزاین جشنواره را جشنواره ای پر برکت برای استان کرمانشاه خواند.

وی با بیان اینکه 2700 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه رضوی رسیده است، گفت: این نشان می دهد که 2700 نفر به علی ابن موسی الرضا (ع) فکر کرده اند و این فکرها را نگاشته اند و این مهم را باید ارج نهاد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه هر پایانی را آغازی برای فکر کردن دانست و ابراز امیدواری کرد: پایان این جشنواره آغازی باشد برای فکر کردن به اندیشه دینی با زبان هنر.

در پایان از برگزیدگان جشنواره با اهداء جوایز ویژه تقدیر شد.

این جشنواره در چهار گروه سنی مختلف برگزار شد و اسامی برگزیدگان رده های مختلف سنی به این ترتیب است:

درگروه سنی 7 تا 9 سال به ترتیب زهرا قادری(اصفهان)، زهرا لازمی(یزد) وسارا هوشور (البرز) به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند.

در گروه سنی 10 تا 11 سال هم به ترتیب محمد مهدی فرجمند(فارس)، فاطمه کاظم ستوده(البرز) و عسل اخلاقی(بوشهر) برگزیده شدند.

در گروه سنی 12 تا 14 سال نیز به ترتیب زهرا احمدی کیونانی(کرمانشاه)، فاطمه امامی مقدم (خراسان رضوی) و هلیا سادات حسینی(خراسان رضوی) به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند.

در گروه سنی 15 تا 17 سال نیز محمدحسن سیفدار(تهران)، نسترن جوادنیا(کرمانشاه) و فاطمه حشمتیان(کرمانشاه) برگزیده شدند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سراسری ، کوتاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.