از آنجاییکه خون بند ناف و جفت خون ساز هستند جمع آوری و نگه داری آنها در شرایط مناسب می توانند درمانگر بسیاری از بیماریهای خونی باشد.

مرتضی ضرابی، مدیر عامل بانک سلولهای بنیادی خون بند ناف در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بانک بند ناف خون در زمینه ذخیره سازی سلول های بنیادی است به علت اینکه خونی که در بند ناف و جفت جریان دارد به عنوان یک منبع با ارزش، غنی از سلول های بنیادی است كه می تواند بیماری را درمان کند. 

وی خاطر نشان کرد: تا الان بند ناف به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شده و در حال حاضر امکانات و طرحی برای جمع آوری خون بند ناف فراهم شده تا سلول ها جمع آوری و ذخیره سازی شود و در آینده مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: تحقیقات در دنیا نشان می دهد که سلول های بنیادی بند ناف پتانسیل درمانی بیش از هفتاد نوع بیماری را دارد ولی به صورت اثبات شده بیماریهایی که منشاء خونی دارند قابل درمان است. 

وی در پایان گفت: از آنجایی که خون بند ناف و جفت مملو از سلول های بنیادی است و خون ساز هستند به درمان بیماریهایی از جمله سرطان ها، بیماریهای مادرزادی، نقص ایمنی و بیماریهای خونی کمک خواهد کرد. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار