مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان گفت: تکلیف به بیان دلایل و مبانی تصمیم اداری به یکی از اجزاي عدالت رویه‌ای تبدیل شده است که ورود این اصل از حوزه رسیدگی قضایی به تصمیم گیری اداری، متاثر از اندیشه عدالت رویه‌ای و توسعه و ارتقاي حقوق رویه‌ای بوده است و اين اصل موجب منصفانه شدن آیین تصمیم‌گیری اداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي-قضايي باشگاه خبرنگاران، ششمین کرسی آزاداندیشی و نظریه‌پردازی سازمان بسیج حقوقدانان عصر دیروز (سه‌شنبه، 12 شهریور) در محل این سازمان برگزار شد.
 
"امير محمدي"مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به جزئيات اين نشست گفت: پژوهشکده این سازمان نظریه‌پردازی خود را در راستای منویات مقام معظم رهبری و در جهت ایجاد فضای گفتمان جنبش نرم افزاری در حوزه علم حقوق برگزار کرد.  
 
وي ادامه داد: در این جلسه علمي "محمد علی فلاح‌زاده" عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)  موضوع عدالت رویه‌ای و تکلیف به بیان دلایل تصمیمات اداری به عنوان رویکردی حق بنیاد، را در معرض نقد و بررسی اساتید داور "نجابت خواه" و "درویشوند" قرار داد.
 
محمدي افزود: تکلیف به بیان دلایل و مبانی تصمیم اداری به یکی از اجزاي عدالت رویه‌ای تبدیل شده است که ورود این اصل از حوزه رسیدگی قضایی به تصمیم گیری اداری، متاثر از اندیشه عدالت رویه‌ای و توسعه و ارتقاي حقوق رویه‌ای بوده است.
 
مسئول روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان در پايان خاطرنشان کرد: نتیجه اصل بیان دلایل و مبانی تصمیم اداری در ساختار اداری، موجب منصفانه شدن آیین تصمیم‌گیری اداری خواهد شد.
 
انتهاي پيام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار