نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از فرآیند ثبت نام زائران سفر‌های عمره در سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت امروز با حضور در سالن جلسات دفتر فناوری اطلاعات این سازمان در جریان روند ثبت نام از زائران سفر‌های عمره قرار گرفت.

در این بازدید که تعدادی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهان با توضیحات آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت ازنحوه ثبت نام زائران عمره در سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت  مطلع شدند.

به گفته مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت، ودیعه‌گذاران سفرعمره از اولویت یک تا ۱۸۰ در استان‌های مختلف کشورمان با توجه به تاریخ‌های اعلام شده از صبح روزشنبه هفدهم شهریورمی‌توانستند به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت مراجعه و کاروان خود را انتخاب کنند.

سازمان حج و زیارت پیشتر با انتشار اطلاعیه‌ای مراحل ثبت نام را به ترتیب زیر اعلام کرده است:
مرحله اول) شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ شامل استان‌های: کردستان – کرمانشاه
مرحله دوم) یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ شامل استان‌های: اصفهان - تهران – خراسان رضوی– فارس – قم – البرز – مازندران- خراسان شمالی - خراسان جنوبی
مرحله سوم) سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ شامل استان‌های: گلستان – آذربایجان شرقی – چهارمحال و بختیاری – گیلان – همدان – سمنان- لرستان – ایلام – زنجان – کهکیلویه و بویراحمد - مرکزی – قزوین – کاشان- اردبیل – آذربایجان غربی
مرحله چهارم) یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ شامل استان‌های: یزد – کرمان – سیستان و بلوچستان – بوشهر – هرمزگان – خوزستان

همچنین سایر استان‌ها براساس برنامه‌ریزی اعلام شده در پایگاه اینترنتی سازمان حج تا اول مهر ثبت‌نام خواهند کرد.

در این بازدید سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد برنامه ریزی‌ها و اقدامات اجرایی به نحوی پیگیری شود تا زائرانی که قبوض ودیعه گذاری اولویت دار در اختیار دارند در کوتاه‌ترین زمان بتوانند ثبت نام و هزینه سفر خود را پرداخت کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین بر لزوم اطلاع رسانی گسترده‌تر درخصوص فرآیند ثبت نام با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای و فضای مجازی تاکید کرد. 

رئیس سازمان حج و زیارت نیزدر این بازید در باره مشمولین ثبت‌نام گفت: علاوه بر دارندگان قبوض ودیعه گذاری عمره دارای اولویت تشرف ۱ تا ۱۸۰، متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت نموده ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نگردیدند اولویت شان پایدار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار