اولين دوره تربيت معلم نهج البلاغه و صحيفه سجاديه با حضور بيش از 500 نفر از 16 شهريور ماه به مدت سه روز در جمكران برگزار مي گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مرتضی خدمتکار رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اولین دوره تربیت معلم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط اداره اموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه مربیان موسسات و مراکز قرآنی کشور خبر داد و گفت: اولین دوره تربیت معلم نهج البلاغه و صحیفه توسط اداره اموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه مربیان موسسات و مراکز قرآنی کشور از شنبه 16 شهریور ماه در اردوگاه حضرت نرجس جمكران برگزار می‌شود.

خدمتکار اعلام کرد: 300 نفر از قبول شدگان در آزمون ورودي از 16 استان به مدت سه روز از تاريخ 16 شهريورماه و 300 نفر از 16 استان ديگر از تاريخ 20 شهريور ماه پس از گذراندن اين دوره؛ تدريس دوره‌های آموزش عمومی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در موسسات قرآنی آغاز می‌کنند.

رئیس اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: افراد شرکت‌کننده با گذراندن 32 ساعت آموزش حضوری و 72 ساعت آموزش غیر حضوری ضمن دریافت گواهی‌نامه گذراندن این دوره، مجوز برگزاری دوره‌های آموزش عمومی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه أخذمي نمایند.

خدمتکار در ادامه تأکید کرد در سال‌های گذشته بحث آموزش قرآن کریم در لایه‌های مختلف حفظ، ترجمه و مفاهیم و تدبر قرآن كريم همواره مورد توجه و جزء برنامه‌های آموزشی این معاونت بوده است. امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از نیمه سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه عترت را در کنار مباحث آموزش قرآن کریم در دستور کار قرارداده‌ایم.

وي در خصوص اساتيد اين دوره ها افزود: دكتر فقيهي مجد، حميد محمدي، موحد بيدگلي و محمد مهدي عليقلي از اساتيدي هستند كه به آموزش سر فصل هايي از جمله اشنايي با نهج البلاغه، شرح و تفسير نهج البلاغه، ترجمه و مفاهيم نهج ابلاغه، معارف نهج البلاغه ، پژوهش در نهج البلاغه و ... مي پردازند.

خدمتكار تاكيد كرد: شركت كنندگان در اين دو گروه صرفا اساتيد موسسات قرآني معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي باشند و اين معاونت براي موسسات و مراكز قرآني سازمان تبليغات اسلامي دوره ديگري را 26 مهرماه در اردبيل برگزار خواهد كرد.

گفتني است؛ دو جلد كتاب تحت عنوان درسنامه نهج البلاغه كه محور آنها حكمت هاي نهج البلاغه و يك جلد درسنامه صحيفه سجاديه منابع در نظر گرفته شده براي دوره هاي آموزش عمومي نهج البلاغه و صحيفه سجاديه مي باشد كه توليد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است .

يادآور مي شود؛ اولین دوره تربیت معلم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کشوری و در نیمه شهریورماه جاری در جمكران برگزار می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار