پوستر دومين جشنواره ملي "تسنيم" در نشست خبري اين جشنواره با حضور مدير كل وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران حاضر در دومين نشست خبري جشنواره ملي "تسنيم"، "سرابي" دبير جشنواره ملي "تسنيم" در ابتدا ضمن تشكر از اصحاب رسانه و خبر و قدرداني از تلاش آنان در انعكاس اخبار اين جشنواره تاكنون از حمايت و همراهي ويژه و در خور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام و المسلمين جناي آقاي "حميد محمدي" نيز تشكر كرد و گفت: تشويق جامعه هنري و ترغيب فيلمسازان براي پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن كريم و استفاده از ظرفيت هنر فيلمسازي و براي ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامي و همچنين ايجاد زمينه مناسب براي رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح كمي و كيفي هنر فيلمسازي با محوريت قرآن و عترت و لذا سبك زندگي قرآني آموزه‌هاي اخلاقي مبتني بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن كتاب بيداري، ايثار و شهادت در قرآن و معارف اهل‌بيت، سيماي پيامبر اسلام(ص) در قرآن، نيكي به پدر و مادر، صله رحم،‌ نماز، واجبات الهي، آثار و بركات نيكي در زندگي مردم، كسب روزي حلال و معاملات اسلامي از ديدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از ديدگاه قرآن، پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت از محورهاي مورد توجه در اين جشنواره است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان رضوي در ادامه به بيان اين نكته كه جشنواره در سه زير مجموعه، فيلم كوتاه، فيلمنامه و عكس برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در اين جشنواره كه با استقبال 1044 اثر از هنرمندان روبرو شد كه 489 فيلم از فيلمسازان، 374 قطعه عكس و 132 فيلمنامه دريافت شد كه نشان از اقبال جشنواره نزد هنرمندان آن هم در دومين دوره برگزاري آن دارد.

وي ادامه داد: در بخش فيلم 87 فيلم، در بخش عكس 37 عكس و يك مجموعه عكس و در بخش فيلمنامه 12 اثر به بخش‌هاي مسابقه راه يافته و هيئت‌هاي انتخاب و داوري در سه زير مجموعه، فيلم كوتاه،‌ عكس و فيلمنامه آثار را ارزيابي كردند.

دبير جشنواره "تسنيم" در معرفي هيئت انتخاب و داوران عنوان كرد: در بخش فيلم "سليم غفوري"،"سعيد مترصد"،"عباس صالح مدرسه‌اي" آثار را انتخاب و با اضافه شدن "محمدرضا معصوم‌ زادگان"و "محمد درمنش" داوري اين بخش انجام شد و در بخش عكس "علي قلم سياه" و "سيد عباس ميرهاشمي" و سركار خانم "تعميدي" همچنين در بخش فيلمنامه "محمود سالاري"، "سيد ناصر هاشم زاده" و "عبدالهادي صوتري"‌آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره را مورد ارزيابي و داوري قرار دادند.

وي همچنين در خصوص محل برگزاري جشنواره افزود: دومين جشنواره ملي "تسنيم" به دليل استفاده بيشتر علاقه‌مندان و مردم عزيز مشهد مقدس را دل شهر و بهترين سينماي استان "هويزه" برگزار مي‌شود.

وي بيان كرد: با توجه به تعداد آثار راه‌ يافته و برنامه‌ريزي همكاران ستاد مركزي انجمن در تهران و اعلام اين مطلب كه 12 سانس مسابقه در جشنواره خواهيم داشت و نياز به استفاده از دو سالن مجهز بهترين سينماي مشهد سينما "هويزه" براي برگزاري برنامه‌ريزي شد،‌ همچنين نمايشگاه عكس جشنواره نيز در نگارخانه سينما هويزه برپا مي‌شود و كارگاه‌هاي آموزشي به شكل متمركز در همين مكان برپا خواهد شد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان در خصوص مراسم افتتاحيه اين جشنواره اظهار داشت: با پيگيري و رايزني انجام شده توسط "ميرزاخاني" و همچنين تلاش ستاد برگزاري در مشهد مقدس اميدواريم مراسم افتتاحيه جشنواره عصر روز دوشنبه 21 خرداد ماه با حضور مقامات استاني و هنرمندان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در حرم حضرت اما رضا(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شود و پس از آن با حضور در سينما هويزه و افتتاح گالري عكس و تقدير از هنرمندان عكاس استان جشنواره رسما كار خود را آغاز نمايد.

وي در خصوص نقد و بررسي فيلم‌ها افزود: نقد و بررسي فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره هر شب پس از پايان آخرين نمايش در يكي از سالن‌هاي سينما هويزه توسط منتقد سينمايي "علي جعفري" برگزار مي‌شود.

"سرابي" با اعلام برگزاري آيين پاياني و اعلام برگزيدگان در روز پنجشنبه 24 مرداد ماه اعلام كرد: مراسم افتتاحيه در سالن شهيد "اصغرزاده" در پارك ملت مشهد برگزار شود كه علاوه بر امكانات مناسب جنبي پذيراي تعداد بيشتري از علاقه‌مندان باشيم.

مدير كل همچنين باآغاز جشنواره و برگزاري آن در نزديكي عيد بزرگ فطر اشاره كرد و گفت: به همين مناسبت برنامه‌هاي ويژه‌اي براي مراسم افتتاحيه در نظر گرفتيم.

"سرابي" در پايان بيان كرد: 150 ميليون ريال جايزه نقدي به همراه يا حمايت از توليد اثر بعد در بخش فيلم و فيلمنامه به همراه 12 تنديس به برگزيدگان جشنواره در اين مراسم اهدا مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به دريافت بيش از 4500 فيلم كوتاه از ايران و 109 كشور جهان گفت: بزودي پس از اتمام جشنواره "تسنيم" طي جلسه‌اي مستقل با رونمايي از پوستر سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران و نمايش تيزر جشنواره گزارش تكميلي از برگزاري اين جشنواره ارائه مي‌شود.

"ميرزاخاني" همچنين با اشاره به برگزاري دومين جشن فارغ‌التحصيلي و جشنواره فيلم ‌اولي‌ها توسط انجمن سينماي جوانان ايران ادامه داد: همزمان با فارغ‌التحصيل شدن بيست و هشتيمن دوره آموزش‌ديدگان دوره‌هاي بلند‌مدت فيلمسازي در شهريور ماه كليه فارغ‌التحصيلان با ارسال آثارشان در دو بخش و استاني و مستند در اين جشنواره شركت كردند كه هيئت انتخاب و داوران متشكل از آقايان "روح‌اله شمقدري"، "احمد كاوري" و "سعيد شاه حسيني" پس از بازبيني كليه آثار بهترين آنها را براي شركت در بخش مسابقه انتخاب و در نهايت به 10 برگزيده جوايز نقدي و حمايت از توليد بعد تعلق مي‌گيرد.

دبير جشنواره فيلم اولي‌ها همچنين گفت: در نشست خبري كه در شهريور ماه برگزار مي‌شود به كم و كيف اين جشنواره و بخش‌هاي جنبي آن و همچنين نحوه برگزاري آن خواهيم پرداخت.

در پايان "ميرزاخواني" با اشاره به تهيه و تدوين كتب آموزشي در معاونت فرهنگي و آموزشي انجمن خاطر نشان كرد: كتاب مديريت تويد نوشته "محمدرضا پاسدار" هم‌اكنون آماده بهره‌برداري است كه در چاپخانه مراحل چاپ را طي مي‌نمايد و در نشست بعدي انجمن در شهريور ماه رونمايي خواهد شد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، تسنیم ، پوستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار