امروز اولین جلسه رسمی چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و پارلمان های محلی آغاز به کار می کنند در تهران هم اعضای 31 نفره شورای شهر می روند تا روند پیشرفت های تهران را به پیش ببرند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران انتخاب شهردار تهران این روزها مهم ترین موضوعی است که در رسانه ها و محافل سیاسی نقل می شود.

به طوری که هر یک از کاندیداهای منتخب چهارمین دوره  شورای اسلامی شهر تهران هر کدام معیارهایی برای انتخاب شهردار دارند برخی بر این باورند که شهردار باید به دور از سیاست و ... باشد و برخی دیگر بر این عقیده که شهردار باید پاکدست، پاکدامن،؛ ولایت مدار، پرچمدار نظام و انقلاب اسلامی، تعامل با سازمان ها و ارگان های دولتی باشد تا بتواند پایتخت را آن طور که شایسته و بایسته مردم آن است رو به پیشرفت ببرد.

اما در این بین منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران هر کدام گزینه ای بر شهردار آینده در نظر گرفته اند در بین اصولگرایان از جمله مرتضی طلایی، ابوالفضل قناعتی،حجت الاسلام ناصحي، اقبال شاکری، مجتبي شاکري و چند تن ديگر از اصولگرايان معتقدند که دکتر قالیباف شانس بیشتری برای انتصاب شهرداری دارد و بین اصلاح طلبان محسن هاشمی، حال تناقض ها و گفتمان ها بر سر این است که آیا قالیباف می تواند مجدداً شهردار پایتخت شود یا نه؟

به همین منظور مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران استعلام این گمانه زنی ها را به مجلس فرستاد تا در این باره نظر مجلس را جویا شود.

بنابراین گزارش معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به استعلام رسمی از مجلس در خصوص انتخاب بیش از دو دوره شهردار توسط شورای شهر اظهار داشت: در قانون ممنوعیتی برای این موضوع وجود ندارد.

حسین مظفر گفت: به دنبال جلسات کارشناس مشترک معاونت های قوانین و نظارت و مشاورین رئیس مجلس که به منظور برای ابهام مطرح شد در مورد امکان انتخاب مجدد شهرداران و رشد مربوطه و بازبینی کلیه سوابق و اسناد و مشروح مذاکرات مجلس در اصلاح بازنگری قانون و تشکیلات هیچ منع قانونی برای انتخاب مجدد شهردار وجود ندارد.

گفتنی است شمارش معکوس برای انتخاب شهردار تهران آغاز شده و تا چند روز آینده مشخص می شود که چه کسی کلید دار شهر خواهد شد./ف

برچسب ها: شهر ، شهرداری ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار