صحبتهای مدیرعامل باشگاه زنجان مبنی بر تسویه حساب کامل با تمام نفرات فصل قبل، واکنش اعضای سابق تیم بسکتبال همیاری را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مصاحبه چند روز قبل احمدیان مدیرعامل باشگاه همیاری زنجان اعضای این تیم را که 30 درصد از مبالغ قرارداد خود را دریافت نکرده اند، ناراحت کرده است. احمدیان در حالی از تسویه حساب با بازیکنان صحبت می کند که بیشتر اعضای تیم تاکید می کنند 30 درصد آخر قرارداد خود را به بهانه جریمه دریافت نکرده اند. جریمه هایی که در قرارداد بازیکنان ذکر نشده بود و درصد آن نیز چندان متعارف نیست. جالب اینجا است که طبق شنیده ها محمدرضا قربانی و سعید داورپناه که هر دو در جریان تمرینات تیم دچار مصدومیت شدند بیش از 60 درصد قرارداد خود را دریافت نکردند! علاوه بر محمود مشحون رئیس فدراسیون که در حاشیه جلسه هیئت رئیسه از تیم زنجان به عنوان یکی از تیمهایی که هنوز با بازیکنان خود تسویه کامل نکرده است نام برد، فرزاد کوهیان سرمربی و مهدی اسماعیلی بازیکن بلندقامت سال قبل زنجان در این موارد توضیح می دهند.

کوهیان: احمدیان تهدیدم می کرد


فرزاد کوهیان سرمربی تیم زنجان که از مسائل زیادی مربوط به فصل قبل در تیم زنجان ناراحت است، می گوید: بعد از اتمام فصل قبل، 30 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان تیم را پرداخت نکرده و نامه فرستادند که در کمیته انضباطی باشگاه تمام اعضای تیم را جریمه کرده اند. کمیته ای که حتی از اعضای آن اطلاع نداریم. حالا با این کار ادعای تسویه حساب با تمام اعضای تیم را دارند.
 
وی ادامه می دهد: از ابتدای فصل هیچ صحبتی در مورد جریمه و کسر 30 درصد به خاطر باخت وجود نداشت. ما حتی در روز معارفه تیم که خدمت استاندار رفتیم با اعلام این موضوع که تیم زنجان به عنوان یک تیم دسته اولی میان سوپرلیگ و دسته پایینتر در رفت و آمد بوده، گفتیم: برای این فصل قول می دهیم از رده ششم جدول پایینتر نیاییم. در نهایت هم تیم پنجم شد حالا ضعفهای مدیریتی خود و مشکلات موجود در باشگاه را با متهم کردن اعضای تیم جبران می کنند.
وی تاکید می کند: بازیکنان تیم زنجان در سال 89 هم پول خود را به طور کامل دریافت نکردند. جالب اینجا است که احمدیان دائما از طریق سایر اعضای کادر فنی و باشگاه به من پیغام می داد که اگر کوهیان لب تر کند، با هماهنگی مشحون رئیس فدراسیون بیچاره اش می کنم!

بحث جریمه بهانه است

سرمربی فصل قبل همیاری اضافه می کند: این همان تیم زنجانی بود که افتخار بزرگش رسیدن به سوپرلیگ از دسته اول بود اما حالا تمام نگاهها روی جذب بازیکنان همین تیم است و بر سر نفرات تیم دعوا است. چه توقع دیگری از چنین تیمی می توان داشت مگر اینکه بهانه ای برای پرداخت نکردن بقیه پول بازیکنان داشته باشند. حتی در قراردادها هم ذکر نشد که امکان جریمه در آخر فصل وجود دارد.

کوهیان می گوید: قرار نیست هر چیزی را که کمیته انضباطی باشگاه تنظیم می کند، اجرا شود. اگر نکته ای وجود دارد باید مانند تیمهایی چون ماهان پیش از فصل به اطلاع بازیکن رسانده و در نهایت زمان بستن قرارداد امضا شود. نمی توان بعد از اتمام لیگ که افراد به مقاصد خود رسیده اند دیگران را مقصر کرده و یک طرفه جریمه نوشته و امضا کنند. این حرکات درست نیست.

اسماعیلی: کم کاری نکردیم که جریمه شویم

مهدی اسماعیلی که برای فصل بعد با تیم پتروشیمی بندرامام توافق کرده، بعد از سالها بازی در تیمهای مختلف بسکتبال از پرداخت نشدن مبالغ مختلف قرارداد خود خسته شده و در مورد تیم زنجان می گوید: حرفهای مدیرعامل تیم به هیچ وجه درست نیست. ما که 30 درصد پول خود را نگرفتیم و دو بازیکن مصدوم تیم هم 65 درصد قراردادشان مانده است. مگر می شود بازیکنی در تمرینات باشگاه مصدوم شود اما پول وی را به همین بهانه ندهند؟ 

وی ادامه می دهد: سال قبل تیم زنجان به دسته پایینتر سقوط کرد و روزی که ما به این تیم رفتیم ترکیب را برای رده پنجم و ششمی بسته بودند حتی کوهیان سرمربی تیم از همان ابتدای فصل قول مقام پنجم یا ششم را در صحبتهای خود می داد. در نهایت هم نتیجه بدی نگرفتیم تنها بعد از بردن چند بازی مهم انتظارات را از تیم بالا بردیم.

جریمه ها در قراردادمان نبود

اسماعیلی به قرارداد خود اشاره می کند: بحث جریمه بازیکنان درحالی مطرح می شود که در قرارداد ما هیچ چیزی به عنوان جریمه بازیکن در صورت قرار نگرفتن در رده های بالا قید نشده است. تنها ذکر شد که براساس تشخیص سرمربی تیم بازیکنان برای کم کاری جریمه می شوند در حالی که ما هیچ گونه کم کاری انجام ندادیم. بازیکنان که به دنبال باخت نیستند این اتفاقات در جریان بازیها پیش می آِید.

بازیکن بلندقامت زنجان به وعده های فدراسیون برای گرفتن حقوق بازیکنان امیدوار است اما تاکید می کند: فدراسیون اعلام کرده به هر تیمی که با بازیکنان خود تسویه نکند اجازه بازی در لیگ را نمی دهد و از آن طرف مسئولان زنجان می گویند که سال بعد در لیگ شرکت نمی کنند. اتفاقا این تیم با بازیکنان سال قبل از ما هم همین کار را کرد و پول آنها را پرداخت نکرد. 

مگر چقدر در آمد داریم؟

وی تشریح می کند: ما هر سال 10 درصد به عنوان مالیات پرداخت می کنیم. تمام زندگی خود از جمله درس و دانشگاه را فدای بسکتبال می کنیم و خرجهای زیادی داریم. برای مثال هر جفت کفش بسکتبال یک میلیون تومان قیمت دارد و ما هر سال به چند جفت کفش نیاز داریم به این خرجها باید هزینه تغذیه  و از طرفی خرج خانواده هایمان را اضافه کنید که همه از طریق بسکتبال تامین می شود اما همین چند سال قبل از تیم ذوب آهن 30 درصد پول خود را نگرفتیم و بعد از ما بازیکنان 100 درصد پولشان را نگرفتند. حالا هم به این شکل بحث جریمه را پیش می کشند. مگر ما بسکتبالیستها چقدر با این وضعیت اقتصادی پول دریافت می کنیم؟ اگر قراردادمان 500 میلیون تومان بود و 100 میلیون را نمی دادند این بحثها را نداشتیم.

اسماعیلی می افزاید: روزی که ما به زنجان رفتیم تماشاگران تیم 2 هزار نفر و روزی که خارج می شدیم هفت هزار نفر بودند دلیل آن هم بازی خوب بازیکنان تیم بود. هفت هزار تماشاگر را در هر بازی سرگرم کردیم و خود احمدیان گفت که هفت هزار نفر هم در دیدار با مهرام بیرون سالن بودند. در این میان بحث تبلیغات هم که به باشگاه سود می رساند هم وجود دارد اما بعد از تمام این مسائل نام بازیکنان را بد کرده و این حرفها را می زنند. 

هزینه چهار میلیاردی را با دو میلیارد جمع می کنند

وی به مقایسه جریمه چند سال قبل در پتروشیمی با جریمه امسال پرداخت و گفت: روش باشگاه زنجان غیر منطقی بود حتی 5 سال قبل در تیم پتروشیمی که با چندین میلیارد تومان خرج و بسته شدن برای قهرمانی به این عنوان نرسید بدترین بازیکن تیم 10 درصد جریمه شد. حالا این 30 درصد جریمه در کل برای بسکتبال خوب نیست چون یاد می گیرند که چهار میلیارد هزینه برآورد کنند و دو میلیارد آن را پرداخت و سایر مبالغ را فراموش کنند.

وی اضافه می کند: آزاد اعلام شدن بازیکن برای تیم ما که قرارداد همه یک ساله بود فایده خاصی ندارد. امیدوارم مشحون از این تیم حمایت بیشتری کند به خصوص که چند بازیکن ملی پوش هم در ترکیب ما بودند. 

اسماعیلی تاکید می کند: اگر پولمان را نمی دهند و تمام این کارها را سرمان می آورند حداقل مصاحبه نکنند که پول تمام بازیکنان تیم را تسویه کرده ایم./مح

برچسب ها: اسماعیلی ، کوهیان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار