آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: وضع كنونی برخی از سرزمین‌های اسلامی، حاصل نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و تشیع است كه بهترین راه مبارزه با این فتنه‌ها، حفظ وحدت و زنده نگه داشتن شعائر اسلامی كه در رأس آن، احیای سیره و روش ائمه اطهار(ع) در جامعه می‌باشند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت ا... اشرفی شاهرودی از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد در دیدار با اعضای ستاد مردمی برگزاری مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: در طول تاریخ تنها مذهبی كه با ظلم مداران و خلفاء جور و غاصبین و ظالمین به مبارزه برخاست، مذهب حقه جعفری بود.
این استاد حوزه علمیه مشهد به تربیت افراد تأثیرگذار جهان تشیع توسط امام صادق(ع) اشاره و یادآور شد: شاگردان آن امام بزرگوار از جمله زراره، در احیای مكتب جعفری كوشش بسیاری نمودند كه امروز این وظیفه حوزه‌های علمیه، روحانیت و سایر اقشار مردم است كه با برپایی باشكوه مجالس سوگواری ائمه اطهار(ع) معارف و سیره و روش اهل بیت(ع) را در تمامی عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی پیاده نمایند.
استاد خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخنی از امام راحل گفت: وضع كنونی برخی از سرزمین‌های اسلامی، حاصل نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمنان اسلام و تشیع است كه بهترین راه مبارزه با این فتنه‌ها، حفظ وحدت و زنده نگه داشتن شعائر اسلامی كه در رأس آن، احیای سیره و روش ائمه اطهار(ع) در جامعه می‌باشند.
وی ضمن توصیه به عموم مردم و روحانیت جهت شركت در مراسم عزاداری امام صادق (ع)، یكی دیگر از دسیسه‌های دشمنان علیه تشیع را برجسته كردن نقاط ضعف شیعیان دانست و خاطر نشان كرد: مداحان اهل بیت(ع) باید از خواندن اشعار نامناسب و توهین به صحابه و همسر پیامبر خودداری و مردم نیز از عقاید باطل و انحرافی در عزاداری‌ها دوری نمایند/س.
برچسب ها: مذهب ، حقه ، جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.