با پتانسیل بالای علمی کشور و تولید علم تاماه هشتم 2013 ایران در رتبه 16 جهانی قرار می گیرد.

شایقی رییس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: اقتدار و عزت و امنیت هر کشوری در گرو پیشرفت در گرو علم و فناوری است و موضوع علم و فناوری باید به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی و توسعه پایدار بیش از پیش مورد توجه همه ارگان های کشور به ویژه جوانان تحصیل کرده این مرز و بوم قرار گیرد.
 
وی عنوان کرد: بحث توسعه ای مفهموی به نام سرمایه انسانی وارد حوزه نظری شده و تئوری های متاخر در میان عوامل متعدد دیگر بیشترین نقش را به این سرمایه در کنار سرمایه اجتماعی در توسعه متوازن و پایدار قائلند.
 
وی خاطرنشان کرد: تبدیل سرمایه ای ثابت و فیزیکی(مواد خام تا به عنوان ودیعه ای الهی در اختیار ماست) به سرمایه انسانی و تنها در صورتی می توان از کشور ما به عنوان کشور توسعه یافته که سربلند از این گذار تاریخی و سربلند بیرون آییم.
 
وی افزود: بر پایی جشنواره ها در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی جلوه گاهی از کوشش دست اندرکاران بنیاد ملی نخبگان در حمایت از فرآیند ارتقا سطح فعالیت های تجاری  سازی و فناوری کشور است.
 
وی ادامه داد: نخبگان پيش آوران علم و فناوری بوده و افزایش ثروت علمی کشور یکی از دستاوردهای آنهاست که باعث شده کشور از لحاظ تولید علم تا ماه هشتم سال 2013 در رتبه 16 جهان قرار گیرد.
 
وی در آخر گفت: این پتانسیل بالای جامعه علمی کشور و با توجه به اینکه ایران یکی از علمی ترین کشورهای جهان از نظر منابع و ذخایر طبیعی است تا با بهتر سازی و بومی سازی فناوری نوین و تجاری سازی اختراعات داخلی به جای صادرات ثروت ملی به صورت خام و بهای کمتر فراورده های آنان را به چندین برابر قیمت روانه بازارهای خارجی کردو با اشتغال زایی رونق اقتصادی ملی را فراهم می کند./ع2
برچسب ها: نخبه ، علمی ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار