وجود پژوهشگران شايسته که به دليل افزايش سن به نوعي خانه نشين شده‌اند موجب لغو محدوديت سني براي عضويت در اين باشگاه شده است.

دکتر کريم زارع ريئس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، گفت: در ماه‌هاي اخير 20 باشگاه به مجموعه باشگاه‌هاي فعال پژوهشگاه اضافه شده و در حال حاضر 262 باشگاه در حال فعاليت است.

وي افزود: بررسي‌هاي يکساله نشان مي‌دهد که تعداد اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان از 53 هزار نفر به 54 هزارا و 127 نفر رسيده که ما نه تنها از دانشگاه‌هاي آزاد دانشگاه‌هاي صنعتي شريف، علم و صنعت، امير کبير، دانشگاه تبريز، دانشگاه مشهد، دانشگاه شيراز و حتي دانشگاه‌هاي خارج از کشور نيز در اين باشگاه عضو داريم.

زارع تصريح  کرد: افزايش سن يکي از معضلاتي است که باعث شده بسياري از پژوهشگران ما فعاليت نکنند و از اين تعدادي که عضو باشگاه پژوهشگران  هستند حدود 38 هزار نفر به دليل بالا رفتن سن نمي‌توانند فعاليت کنند و ما مي‌خواهيم اين افراد را فعال کنيم بخصوص کساني که جوان هستند و کار عملي مي‌کنند چه در شرکت‌هاي دانش بنيان و چه در شهر دانايي به رشد فعاليت خود برسند.

رئيس باشگاه پژوهشگران جوان با اشاره به اين مطالب افزود: مطالبه ما اين است که با توجه به مصوبه مجلس شوراي اسلامي که کنار بنياد علمي نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان نيز قرار بگيرد./ع2

برچسب ها: باشگاه ، پژوهشگر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار