امام جمعه مشهد خطاب به استادان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور گفت: نسل‌هاي آينده به شما نگاه خواهند كرد و عملكرد شما را مورد قضاوت قرار خواهند داد و از شما درس مقاومت و پيشروي خواهند گرفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدي درحاشیه اجلاس چهاردهم و در دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران برگزاری اجلاس و سازمان بسیج اساتید افزود: اگر جامعه را به منزله جسم انسان در نظر بگيريم هدايت مغز اين جامعه در دست استادان است و از طرفي نبض اين جامعه هم در برابر جبهه استكبار توسط اين اساتيد تنظيم مي‌شود.

وی تصريح كرد: اساتيد ما اگر بخواهند به مقام والاي خليفة‌اللهي برسند و جانشين شايسته خداوند روي زمين باشند، بايد اخلاص را همه‌جانبه وارد كارهاي خود كنند.

وي با بيان اينكه اگر يك استاد خود را همكار انبياء بداند، شرايط اين همكاري را مي‌پذيرد، گفت: پيغمبر به عنوان نماد برجسته رسالت، خود را وقف خدا و اسلام كرده بود و اساتيد ما هم بايد خود را وقف اسلام‌پروري كنند و مقاصد الهي براي خود تعيين نمايند.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر استادي صرفا به دنبال پاسخ به نيازهاي مادي، اجتماعي و اقتصاديش باشد، شانش از يك كسبه و بازاري هم پايين‌تر است و لياقت اين كسوت را ندارد.

وي افزود: استادان اگر امروز خود را وقف معلمي نكنند و انسان‌ساز نباشند تمام ارزش و موقعيت خود را در عرصه تعليم و تربيت از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اهميت نقش اساتيد در عرصه جامعه‌سازي گفت: رسالت اساتيد در عرصه جامعه‌سازي بسيار خطيرتر از عرصه فردسازي است،

معاون پیشین دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: امروز ما به خاطر انقلاب اسلامي و شهدايي كه داده‌ايم، قطب اسلامي را تشكيل داده‌ايم، جبهه اول مقابله با الحاد و استكبار بر روي كره زمين هستیم و اگر در عرصه جامعه‌سازي انجام تكليف نكنيم، انجام تكليف در عرصه فردسازي نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي افزود: امروز نظام اسلامي ما به جايي رسيده است كه پيشرفت‌هايش در عرصه دفاعي و علوم دانشگاهيان دنيا را متعجب كرده است و استكبار هم از سر عجز و براي مقابله با آن در عرصه اقتصادي به دنبال يك تهاجم فلج كننده است.

علم الهدي در ادامه خطاب به اساتيد بيان داشت: امروز از يك طرف رسالت پيغمبري و از طرف ديگر رسالت بسيجي برعهده ‌شماست كه شما بايد هر دو را به نحو احسن اجرا كنيد. اما يادتان باشد كه هدف اصلي‌تان نقش با اخلاص خودتان در راه خدا باشد./س


برچسب ها: استادان ، بسیجی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.