المصری الیوم به نقل از برخی منابع امنیتی نوشت که برخی از مسئولان سفارت‌های غربی با هدف ایجاد تفرقه بین گروه‌های حامی انقلاب 30 ژوئن، تماس‌های جداگانه‌ای را با شخصیت‌های سیاسی و برخی از فعالان برقرار کرده‌اند تا طرح به تعطیلی کشاندن نقشه راه و تحریک ناآرامی‌ها در مصر را اجرا نمایند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازاین منابع گفتند که این طرح در نشستی در قبرس که هفته پیش با مشارکت مسئولان اطلاعات مرکزی آمریکا، اطلاعات قطر و اتحادیه اروپا برگزار شد، به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش، این سومین نشست از این نوع بود و دو نشست قبلی نیز چند هفته گذشته در یکی از کشورهای اروپایی با هدف نابودی طرح‌های پس از 30 ژوئن برگزار شدند.
به نوشته المصری الیوم، این طرح بر ایجاد اختلاف بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی و اصلاحات پیشنهادی در آن، ایجاد شک و تردید درباره نیروهای مسلح و متهم کردن آن به تمایل برای دستیابی به قدرت و حکومت و نیز تشویق به برگزاری اعتراضات گروهی و تظاهرات‌های خشونت‌آمیز علیه پلیس ، مسدود کردن جاده‌ها و راه‌ آهن تاکید دارد.
این منابع همچنین گفتند که در نشست قبرس، پیشنهادات مربوط به اجرای این طرح از طریق عناصری که عنوان جریان سوم به آنها اطلاق می‌شود و شعار آنها نیز نه اخوان المسلمین و نه نهاد نظامی است، بررسی شد و همچنین 3 گروه محدود از فعالان و سیاستمداران که بیشتر آنها با جماعت اخوان‌المسلمین در ارتباط بودند، تعیین شد و برقراری ارتباط با این گروه‌ها از طریق مسئولان امنیتی که تحت پوشش مقامات دیپلمات در سفارت‌ها فعالیت‌ می‌کنند، آغاز شد.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، قبرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار