شاهدان اعلام کردند شامگاه پنجشنبه و سحرگاه جمعه تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی بحرین در مناطق شیعه نشین منامه درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ نیروهای امنیتی بحرین دستور داشتند از برگزاری هرگونه تجمعی بر ضد حکومت پادشاهی این کشور جلوگیری کنند.تظاهرکنندگان فریاد «مرگ بر حمد» سرداده بودند. اکثر جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.

تظاهر کنندگان سنگ و کوکتل مولوتف به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند. شاهدان تصریح کردند پلیس نیز از گاز اشک آور و بمب های صوتی بر ضد تظاهرکنندگان استفاده کرد.

معترضان بحرینی به دعوت جنبش 14 فوریه در تظاهرات شرکت کرده بودند. این جنبش از طریق شبکه های اجتماعی افراد را فراخوان می کند.

همچنین وزارت کشور بحرین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد :«نیروهای امنیتی با یک گروه تروریستی در بنی جمره (شیعه نشین) درگیر شدند و چندین نفر از اعضای آن را بازداشت کردند. در شهر بلد قدیم نیز یک بمب دست ساز هنگامی که تروریست ها قصد داشتند آن را جاسازی کنند، منفجر شد.»

بحرین از فوریه 2011 با اعتراضاتی مواجه بوده است.به گفته فدراسیون بین المللی حقوق بشر از آغاز اعتراضات بر ضد رژیم آل خلیفه در بحرین تا کنون 80 در این کشور نفر کشته شده اند.
برچسب ها: درگیری ، تظاهرات ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار