روزنامه انگليسي نوشت، شرکت گوگلِ آمريکا به نبود حريم خصوصي براي کاربران خدمات پست الکترونيکيِ خود، صريحاً اذعان و اعلام کرد، اين امري غيرعادي يا شگفت انگيز نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي تلگراف، شرکت گوگل صراحتاً اعلام کرده است، کاربران ئي‌ميل نبايد انتظار حفاظت از حريم شخصي خود را داشته باشند. در بيانيه شرکت گوگل آمده است، کاربران جي‌ميل يا پست الکترونيکي گوگل، نبايد هيچ انتظار موجه يا منطقي درباره محفوظ ماندن حريم خصوصي خود داشته باشند. 

روشتون افزود، علت اصليِ اين امر اين است که يکي از راه‌هاي مهمِ درآمدزايي براي شرکت گوگل اين است که تبليغاتِ شرکت‌هاي مختلف را به سوي کاربران خود، بر اساس اطلاعات دقيق درباره آنان، هدف‌گيري مي‌کند. از اين رو، شرکت گوگل به جمع‌آوري اين اطلاعات درباره کاربران خود نياز مبرم دارد. 

شرکت گوگل در ادامه دفاعيه‌ي کتبيِ خود استدلال آورده است که، اگر شما نامه‌اي  به يکي از مديران يا کارکنان شرکت‌ها بفرستيد، به هيچ وجه متعجب نخواهيد شد که اگر سردفترِ مدير يا يکي از منشي‌هاي آن شرکت، نامه‌ي شما را پيش از آن که به مخاطبِ مورد نظرتان برسد، بازکند و بخواند. به همين منوال ئي‌ميل‌هايي که شما به مخاطبان اينترنتي خود مي‌فرستيد ممکن است توسط شرکت‌هاي ارائه‌کننده‌ي خدمات اي‌ميل، باز و خوانده شود و اين براي شما نبايد هيچ جاي شگفتي داشته باشد. 

اخيراً شرکت گوگل و چند شرکت فنآوريِ اطلاعات آمريکايي متهم شده‌اند که اطلاعات و آمار مربوط به فعاليت‌هاي ئي‌ميل و اينترنتيِ کاربران خود را در اختيار سازمان امنيت ملي آمريکا مي‌گذاشته‌اند. ادوارد اسنودن، پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا، در ماه‌هاي اخير، عمليات تجسس‌هاي گسترده اين سازمان را عليه تمامي شهروندان آمريکايي، افشا کرده است. 

البته شرکت گوگل در اين خصوص از خود دفاع و اعلام کرده است، ما تنها در مواردي مشخص اطلاعات کاربران خود را به سازمان امنيت ملي آمريکا تحويل داده‌ايم که از لحاظ قانوني (قوانين آمريکا) ملزم به اين کار بوده‌ايم. گوگل افزود،‌ اگر دولت آمريکا به ما اجازه بدهد، به صورت کاملاً شفاف به مردم آمريکا اعلام خواهيم کرد که چند بار و در چه موارد مشخصي، اطلاعات کاربران خود را در اختيار دواير دولتي آمريکا قرار داده‌ايم. 

شرکت گوگل که از آن به دادگاه کاليفرنيا درباره بهره‌برداري (غيرقانوني) از اطلاعات کاربران شکايت و از آن ادعاي غرامت شده، در سند کتبيِ سي و نه صفحه‌اي که به دادگاه سن حوزه تسليم کرده است، به دفاع از خود پرداخته و خواهان مردود شمردن شکايت ياد شده از گوگل، توسط قاضي اين دادگاه شده است. 

از سوي ديگر، دادخواهاني که از شرکت گوگل شکايت کرده‌اند استدلال آورده‌اند که اين شرکت حق ندارد به طور خودکار به ئي‌ميل‌هاي کاربران خود نگاه کند، زيرا اين عملي غيرقانوني است. اين در حالي است که شرکت گوگل اذعان کرده است که در ئي‌ميل‌هاي کاربرانِ خود به اين علت مداقه مي‌کند که اي‌ميل‌هاي اسپم يا نامطلوب را بتواند فيلتر کند و آن را از ساير ئي‌ميل‌هاي عادي جدا سازد. به علاوه، شرکت گوگل در متون اي‌ميل‌هاي کاربرانِ خود به دنبال کليدواژه‌هايي مي‌گردد که توسط آن بتواند تبليغات مورد علاقه‌ي کاربران را به صورت کارآمدتر و مؤثرتري به سوي آنان هدف‌گيري کند.
برچسب ها: گوگل ، حریم خصوص ، کاربران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار