به دلیل نگرانی از شیوع مالاریا درمناطق سیل زده جنوب شرقی کشور پشه بندهای آغشته به حشره کش بین مردم توزیع شده است.

دکتر مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده جنوب شرق کشور گفت: در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارشناسان بهداشتی از دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، زاهدان و هرمزگان به مناطق سیل زده اعزام شدند به آموزش مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی پرداختند.




وی با بیان این که آب آشامیدنی توسط هلال احمر در این مناطق تامین شده است افزود: از طرف دانشگاه علوم پزشکی کلر  دراختیار مردم قرار گرفته تا به آب آشامیدنی خود اضافه کنند باید توجه داشت که نگرانی اصلی ما در منطقه بروز مالاریا در ظرف 20 روز آینده است. که در همین راستا پشه بندهای آغشته به حشره کش بین مردم توزیع شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در مورد شیوع یک بیماری اسهالی در میبد و اردکان یزد نیز عنوان کرد:
هنوز علت بروز این بیماری گوارشی که باعث اسهال و استفراغ در افراد این منطقه شده است مشخص نیست و تا به حال حدود 150 نفر مبتلا به این بیماری شده اند که بیشتر آنها به صورت سرپایی و چند نفر هم برای درمان بستری شده اند.

وی با تاکید بر این که هیچ مورد فوتی در این دو استان رخ نداده است خاطر نشان کرد: کارشناسان ما در حال بررسی علت بروز این بیماری هستند و تا شنبه علت آن اعلام می شود./ع2
برچسب ها: سیل زده ، مالاریا ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار