مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، برای پیشگیری از شیوع مالاریا در مناطق سیل زده پشه بند توزیع گردیده و سم پاشی کل مناطق استان با اولویت مناطق سیل زده آغاز شده است.

دکتر  دیو بند، مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برای پیشگیری از بیماری مالاریا در مناطق سیل زده پشه بند در تمامی مناطق توزیع شده است، همچنین سم پاشی کل مناطق استان با اولویت مناطق سیل زده از امروز آغاز شده است.

 وی گفت: آموزش های لازم به سیل زدگان داده شده تا وقتی در فضای باز می خوابند چه  اقداماتی انجام دهند به دلیل اینکه مناطق سیل زده  به خصوص سراوان، ایرانشهر و نیک شهر مناطق مالاریا خیز هستند.

 مدیر گروه بیماری ها اظهار  کرد: ما به بیماران علائم مالاریا را تاکید کردیم و نحوه تشخیص سریع با  کیت را به آنها آموزش دادیم تا اگر فردی مراجعه کرد علائم را سریعتر تشخیص دهند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا، توالت های صحرایی ایجاد و  آبها نیز پرکلربین زده شده است و نیروهای بهداشت آماده هستند.

 وی خاطر نشان کرد: مردم باید حداقل تا 15 روز از آبهای بطری شده استفاده کنند و نهادهای ذیربط نیز  برای توزیع آبهای بطری شده باید اقدامات لازم را انجام دهند./ح

برچسب ها: مالاریا ، سیل ، سم پاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.