شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در عمليات ارتش سوريه در حومه شمالي لاذقيه از جمله دو تن از سرکرده‌هاي گروهک‌هاي تروريستي کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، ارتش سوريه همچنين امنيت و ثبات را به چندين منطقه در حومه لاذقيه بازگرداند. 

اوس حسن خبرنگار شبکه سوريه گفت: حومه ساحلي لاذقيه به گورستان تروريستها تبديل خواهد شد. تروريستها تصور مي کنند ماهيت جغرافيايي اين منطقه و صعب العبور بودن کوههاي آن باعث مي شود تحرکات آنها از ديد نيروهاي ارتش پنهان بماند.

ارتش سوريه عمليات نظامي در روستاهايي را که تروريستها در آنها حضور دارند تصويب کرده است و تاکنون دهها نفر از آنان در اين عمليات کشته شدند.

اوس سپس در اطراف روستاي بيت شکوحي در حومه لاذقيه گفت درگيريهاي شديد بين نيروهاي ارتش و تروريستها در اين منطقه ادامه دارد.

وي افزود به هنگام عزيمت گروه خبري شبکه سوريه به منطقه تلا به اين گروه حمله شد و تک تيراندازان گروههاي تروريستي مستقر در ارتفاعات جنگلي به گروه خبري شبکه تلويزيوني سوريه حمله کردند.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه با تشريح مکان عمليات گفت:  تروريستها پا به فرار گذاشتند و به روستاي بيت شکوحي رفتند و به ترساندن مردم اين روستا و به آتش کشيدن دارايي هاي دولتي و غير دولتي اقدام کردند. ما به سوي بيت شکوحي پيشروي مي کنيم تا تروريستها را بيرون کنيم و منطقه را از وجود آنها پاکسازي کنيم.

اوس با اشاره به صحنه هاي درگيري گفت به همراه نيروهاي ارتش به بيت شکوحي حرکت کرديم. به محض ورود ما به بيت شکوحي تروريستها کمين کرده بودند و تيراندازي کردند و با نيروهاي ارتش درگير شدند.اوس گفت ارتش به تروريستها در اين درگيري تلفات سنگيني وارد کرد.

يکي از نيروهاي ارتش گفت : ما اکنون در ورودي بيت شکوحي هستيم و بين نيروهاي ارتش و تروريستها درگيري به وجود آمد و شمار بسيار زيادي از تروريستها کشته شدند. نيروهاي ارتش بر نابودي آنها پافشاري مي کنند.

افراد مسلح که در درگيري با نيروهاي ارتش ناتوان هستند به اقداماتي مانند به آتش کشيدن جنگلها و حمله به خانه هاي مردم اقدام مي کنند.

يکي از نيروهاي  مردمي گفت: من هفتاد سال سن دارم آماده ام براي دفاع از کشور تا آخرين قطره خونم بجنگم.

يکي ديگر از نيروهاي مردمي با اشاره به آثار حملات خمپاره اي تروريستها به خانه ها گفت :«اينها بخشي از اقدامات تروريستهاست. آنها گور خود را مي کنند. ما به خواست الهي در کنار  ارتش ، خاک سوريه را از وجود تروريستها پاکسازي مي کنيم . ما با هر وسيله اي که بتوانيم از خودمان دفاع مي کنيم تا سوريه از وجود تروريستها پاکسازي کنيم.

نيروهاي ارتش همچنين خطوط تدارکاتي باندهاي تروريستي را قطع و به مقرهاي آنها در سلمي ، نبي شعيا ، خربه الباز ، ستربه و بلاطه و عرامو يورش بردند که به نابودي تجهيزات جنگي و کشته شدن شمار زيادي از مزدوران منجر شده است.نيروهاي ارتش همچنين توانستند امنيت و ثبات را به اين مناطق بازگردانند.

ابو معاويه سرکرده گروهک موسوم به لشکر اسلام در سوريه و عراق و ابو حذيفه تونسي سرکرده گروهک مهاجرين شناسايي شده اند.
مقادير زيادي تجهيزات و سلاح و مهمات از جمله تعداد زيادي تيربارهاي سنگين منهدم شده است.

در همین حال شمار زيادي از افراد مسلح تروريست در شهر داريا در ريف  دمشق کشته شدند و يک مخفيگاه اسلحه ، مهمات ، تجهيزات پيشرفته مخابراتي و  پزشکي مسروقه و قاچاق شده،  کشف و ضبط شد.

خالد کناکري از تروريستهاي سرشناس در بين کشته ها شناسايي شده است.

ابو عمر حنش و ابو احمد  شعيب از سرکرده هاي گروههاي تروريستي نيز زخمي شده اند.

ميس عاقل خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي از داريا گفت : نيروهاي ارتش به هنگام پاکسازي يکي از مزارع داريا ، يکي از مقرهاي تررويستها و چندين مخفيگاه را کشف کردند.

يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت : مقر و اتاق عمليات تروريستها را در اين منطقه کشف کرديم . مقاديري سلاح  و لباسهاي نظامي ارتش سوريه در اين مقر پيدا شد. آنها با پوشيدن لباسهاي نظامي ارتش و ارتکاب جنايت در تلاش بودند ارتش را به ارتکاب اقدامات تروريستي متهم کنند. لباسهاي ويژه جبهه النصره نيز در اين مخفيگاه پيدا شد. مقاديري بمب و مهمات ، مقادير بسيار زيادي تجهيزات پزشکي از جمله موارد کشف شده است.

يکي از نيروهاي ارتش گفت: اين موفقيتها باعث افزايش روحيه رزمندگان شده است. رزمندگان ارتش سوريه قوي و شجاع هستند و بر  اجراي مأموريت خود پافشاري مي کنند.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار