نیروهای امنیتی مصر مداخله خود را برای پراکنده کردن هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر که قرار بود از بامداد امروز دوشنبه آغاز شود، به تعویق انداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز ؛ منبع امنیتی مصری اعلام کرد عملیات به علت هجوم شمار زیادی تظاهرکننده به محل‌های تجمع هواداران مرسی پس از اعلام مداخله قریب الوقوع نیروهای امنیتی، عقب انداخته شد.منابع سرویس‌های امنیتی و دولت موقت یکشنبه اعلام کرده بودند پلیس مصر در نخستین ساعات روز دوشنبه بر ضد تظاهرکنندگان وارد عمل خواهد شد.

هواداران محمد مرسی که سوم ژوییه توسط ارتش از قدرت کنار گذاشته شد، دو میدان قاهره را اشغال کردند و می گویند تا زمانی که مرسی به قدرت بازنگردد آنجا را ترک نمی کنند. هنوز مشخص نیست آیا پلیس مصر همین امروز برای پراکندن تظاهر کنندگان هوادار مرسی مداخله خواهد کرد یا آن را به روز دیگر موکول خواهد کرد. مداخله‌ای که ممکن است رویارویی خونین با هزاران هوادار مرسی را که در تحصن شرکت کردند به دنبال داشته باشد.

از زمان برکناری نخستین رئیس جمهور مصر، خشونت‌ها بین هواداران و مخالفان او حدود 300 کشته بر جا گذاشته است. دهها تن از هواداران مرسی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد تنش در مصر بالا گرفته است و هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده روز دوشنبه در آستانه مداخله ارتش تلاش می کنند سنگرهای خود را در دو میدان قاهره که از یک ماه پیش با زنان و کودکان در آنجا مستقر شدند تقویت کنند. جامعه بین الملل که به تازگی چند تلاش میانجیگرانه ناکام برای حل بحران مصر داشت از خونریزی جدید بیم دارد. 

پلیس با پایان یافتن ضرب الاجل یکشنبه شب اعلام کرد عملیاتی قریب الوقوع اما تدریجی با محاصره و اخطار آغاز خواهد شد که ممکن است دو یا سه روز طول بکشد.مقامات به نظر می رسد می خواهند پیش از آنکه قاطعانه وارد عمل شوند، برخی تظاهرکنندگان را متقاعد کنند آرام و مسالمت آمیز محل را ترک کنند.در میدان رابعة العدویه، پایگاه تظاهرکنندگان هوادار مرسی ، دهها نفر مجهز به کلاه و باتوم درست پس از نماز صبح روی سنگرهایی از آجر و کیسه‌های شنی که ورودی‌های اصلی اردوگاه هوداران مرسی را اطراف مسجد سد می کند تجمع کردند.
برچسب ها: هوادار ، مرسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار