کارشناس مسائل حقوق بین الملل گفت اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تجاوز به داخل مرز لبنان اقدامی غیرمنتظره نبود چرا که این رژیم سابقه ای طولانی درخصوص چنین اقداماتی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ فرانکلین لمب وکیل بین المللی در گفتگو با این شبکه گفت اسرائیل تاکنون صدها بار با نقض قطعنامه های سازمان ملل از جمله قطعنامه 1701 ، حاکمیت ارضی لبنان را زیر پا گذاشته است.

وی افزود چنین موارد نقض قطعنامه هایی از جانب اسرائیل ، از سال و 2006 میلادی به اینسو صدها بار روی داده است و این حادثه تازه ای نیست و اسرائیل به چنین اقداماتی عادت کرده است.وی در خصوص علل چنین اقدام اسرائیل افزود بنی گانتس از فرماندهان ارتش اسرائیل گفته حزب الله تضیعف شده زیرا منابع و امکانات خود را در سوریه خرج کرده است .

وی گفت در عین حال اسرائیل در گذشته آموخته است که نفوذ زمینی به داخل مناطق تحت کنترل حزب الله در لبنان اسان نیست و حوادث گذشته نیز این موضوع را ثابت کرده است .این مسئله اسرائیل را در موقعیت دشواری قرار داده است .

وی گفت اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله لبنان را فهرست تروریستی خود قرار داده است اما چگونه در خصوص تجاوزات اسرائیل به داخل خاک لبنان سکوت می کند و واکنشی جدی نشان نمی دهد.این در حالی است تجاوزات اسرائیل به خاک لبنان نیز اقدام تروریستی است .
برچسب ها: اسرائیل ، لبنان ، تجاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار