نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست‌های آمریکا در رابطه با ايران مبتنی بر عصبانیت است، از این رو برای مذاکره باید رفتار خود را عوض کنند.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره مواضع متناقض آمریکا در رابطه با ایران، گفت: متاسفانه رفتار آمریکا کاملا منافقانه و غیرصادقانه است و این کشور روند دیپلماسی ناصحیحی را در خصوص برقراری رابطه با ایران، در پیش گرفته است.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: در حال حاضر ضربه مهلکی به مرکز ثقل اقدامات آمریکا در منطقه وارد آمده  و تاثیر ایران در خصوص وقایع سوریه، عراق، لبنان و فلسطین آمریکایی‌ها را بهت زده کرده است.
 
وی با انتقاد از مواضع متناقض آمریکا در رابطه با ایران، گفت: روزی 118 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا بیانیه می‌دهند که دولت آمریکا برای مذاکره با ایران قدم اساسی بردارد، با این وجود در همان روز تشدید تحریم‌ها علیه ایران تصویب می‌شود، این رفتار متناقض سبب بی‌اعتمادی نظام جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با‌ آمریکا می‌شود.
 
حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه آمریکا کشوری بزرگ است، افزود: متاسفانه با وجود بزرگ بودن آمریکا، اقدامات سیاسی این کشور با اندیشه‌های کوچک اجرايي می‌شود.
 
وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با آمریکا، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و مستقل با همه کشورها غیر از رژیم صهیونیستی از موضع برابر صحبت می‌کند، از این رو مذاکره با آمریکا فقط با واقع‌بینی مقامات آمریکایی و ایجاد شرایط برابر امکان‌پذیر است.
 

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه آمریکایی‌ها دیوار بی‌اعتمادی بعد از جنگ جهانی دوم با ایران ایجاد کرده‌اند، گفت: در صورتی که آنها ضررهای فراوانی در آن مقطع به کشور ایران وارد کردند که اکنون  باید خسارت‌های این جنگ را پرداخت کنند.
 
وی با اشاره به پیشینه تاثیرگذاری آمریکا در رهایی ایران در پس از انقلاب تصریح کرد: آمریکایی‌ها در 28 مرداد 1332 حکومت ایران را جابه جا کردند و اکنون نیز به این موضوع اعتراف می‌کنند، آنها اغلب مسائل سیاسی‌شان را به مردم ایران تحمیل کردند که امروز باید پاسخگو باشند.
 
حقیقت‌پور با انتقاد از رفتار مقامات آمریکایی پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از انقلاب اسلامی ایران جنایت‌های زیادی را علیه کشورمان مرتکب شدند و ملت ایران هیچ‌گاه این رفتار آنها را از یاد نمی‌برند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، خاطرنشان کرد: با این وجود آمریکایی‌ها باید برای مذاکره با ایران دست از رفتارهای متناقض و موضع‌گیری‌های مبتنی بر عصبانیت بردارند تا روند مذاکره دو کشور به صورت واقع‌بینانه شکل گیرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار