به برق چشم های کودکان توجه کنید

از نشانه های سرطان چشم این است که چشم کودک برق بسیار زیادی می زند شبیه چشم گربه می شود.

دکتر هرمز شمس متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ریتنوبلاستوها یک سرطان شایع چشم در ایران و جهان است که در کودکان زیر 2 سال بسیار شایع است این سرطان ممکن است در بدو تولد هم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این سرطان در شبکیه چشم ایجاد می شود که از علایم ظاهر شدن این بیماری مردمک چشم به صورت سفید در می آید در مراحل پیشرفته این بیماری چشم کودک به صورت براق و شبیه چشم گربه می شود.

شمس اظهار داشت: توجه پدر و مادر به کودک و توجه به علایم مربوط چشم کودک بسیار مهم است اگر در مراحل ابتدایی که کودک دچار کاهش دید شد و قرمزی و سوزش دیدند اهمیت داده و تا قبل از این که به مراحل پیشرفته بیماری برسد تشخیص دهند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات به صورت نادر چشم در این سرطان دچار انحراف می شود و در مراحل پیشرفته این بیماری چشم کودک بیرون زده می شود.

شمس تصریح کرد: تشخیص سریع و به موقع توسط پدر و مادر به خصوص وقتی که چشم کودک برق می زند خیلی مهم است اگر زود مراجعه کرد 95 درصد درمان خواهد داشت و اگر در مراحل پیشرفته این بیماری باید چشم را تخلیه کنند و از سایر راه های درمان سرطان مانند شیمی درمانی استفاده کنند.

هرمز شمس توصیه کرد: باید در جامعه آگاهی پدر و مادر نسبت به سلامت چشم کودک خود افزایش دهیم./ع2

برچسب ها: کودک ، چشم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار