به موازات پيشرفت هاي علمي در رشته الکترونيک؛

تصويربرداري چشم پزشکي نيز متحول شده است

تصويربرداري چشم پزشکي به موازات پيشرفت هاي علمي در رشته الکترونيک دچار تحول شده است، به طوري که بيماري هايي که قابل تشخيص نبود، هم اکنون قابل تشخيص و درمان است.

دکتر محمد رياضي اصفهاني ،فوق تخصص بيماري هاي شبکيه در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: رشته چشم پزشکي يک رشته وابسته به تجهيزات است و اين تجهيزات نيز روز به روز در حال پيشرفت است. يکي از اين تجهيزات استفاده از اندوسکوب در عمل هاي جراحي شبکيه است.

وي گفت: در مواردي که قرنيه شفافيت خود را از دست داده باشد، ممکن است با روش هاي معمولي نتوان اقدام به جراحي کرد. در اين حالت با روش هاي اندوسکوب و با استفاده از اندوسکوب هاي ظريف که در آنها دوربين تعبيه شده است، اقدام به جراحي مي کنيم.

اصفهاني تصريح کرد: با پيشرفت هايي که در رشته الکترونيک و کامپيوتر شده است، تصويربرداري نيز دچار تحول گرديده است، به طوري که بيماري هايي که قابل تشخيص نبود با اين دستگاه ها قابل تشخيص است.

وي ادامه داد: يکي از اين دستگاه ها OCT است که با اين روش مي توان بدون تزريق ماده حاجب لايه هاي شبکيه را مشاهده کرد. اينها به موازات پيشرفت هاي علمي است که در رشته هاي الکترونيک اتفاق افتاده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار