معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان گفت: مسئولین نسبت به توسعه شاخص‎های اجتماعی و سیاسی در زنجان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ابوالفضل خوئینی اظهار داشت: زنجان شهری فرهنگی است و باید نسبت به توسعه شاخص‌های فرهنگی آن در سطح کشور تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی توسعه شاخص‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: مسئولین شهرستان نسبت به وضعیت فعلی بررسی‌های لازم را صورت دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان به برگزاری جلسه‌ای با مسئولین اداره ثبت احوال شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این جلسه مسئولین از ثبت بیشترین دلیل فوتی‌های شهرستان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی خبر دادند.

وی به بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: باید نسبت به آگاه کردن مردم از بیماری‌های قلبی عروقی اطلاع‌رسانی کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‎رسانی به مردم بهره لازم برده شود، یادآور شد: رسانه‌های شنیداری و دیداری باید نسبت به فرهنگ‌سازی در این خصوص تلاش کنند.

وی خواستار تلاش بیشتر صدا و سیما در نقش آفرینی فرهنگی شد و تاکید کرد: همه رسانه‌ها باید در کنار مسئولین برای ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرستان زنجان تلاش کنند.

خوئینی با اشاره به نرخ رشد جمعیت کشور و شهرستان زنجان، خاطر نشان کرد: باید نسبت به میزان جمعیت، تولد، مرگ و میر و میزان ثبت ازدواج حساسیت لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان به نرخ ثبت ولادت در شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: بیشترین نرخ ولادت در میان مادران 25 تا 29 سال ثبت شده است.

وی نرخ تولد در بین مادران 20 تا 24 سال را یادآور شد و تاکید کرد: رتبه دوم در نرخ ثبت ولادت در بین مادران این گروه سنی قرار دارد.

خوئینی همچنین مادران گروه سنی 30 تا 34 را در گروه سوم عنوان کرد و اظهار داشت: این مادران نیز در رده سوم از نظر نرخ ثبت متولدین را در اختیار دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان نرخ رشد ولادت در سطح شهرستان زنجان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمارها حاکی از رشد مثبت نرخ ثبت تولد در سطح استان و شهرستان دارد.

وی به نرخ رشد ولادت در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه رشد 3.11 درصدی در نرخ ثبت ولادت اتفاق افتاده است.

خوئینی ثبت وقایع حیاتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید نسبت به ثبت دقیق و اصولی وقایع حیاتی در سطح استان زنجان

 و شهرستان اهتمام وجود داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان با بیان اینکه ثبت احوال یکی از دستگاه‌های مهم در ارائه اطلاعات است، افزود: مسئولین و مردم برای انجام وظایف ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی تحقق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و تاکید کرد: در سال جاری با تحقق حماسه سیاسی ترس و بیم دشمنان از نظام اسلامی افزایش یافت.

خوئینی با بیان اینکه با تنفیذ رئیس جمهور باید شعارهای رهبری در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی پیگیری شود، افزود: همه مردم و مسئولین باید برای تحقق منویات رهبری تلاش کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زنجان همچنین به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای اجرای نظام جامع شناسایی در شهرستان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: این طرح در حال برنامه‎ریزی مقدماتی است.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبارات نسبت به اجرایی کردن این طرح اقدام می‌شود، افزود: این طرح کمک شایانی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شهرستان زنجان خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.