اصفهان؛

فاطمه و امیرعلی بیشترین طرفدار را بین خانواده‌ها دارند

تعداد متولدین استان اصفهان برای 9 ماهه اول سال جاری 63 هزار و 847 نفر ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تورج حاجی‌رحیمیان درباره آمار متولدین 9 ماهه ابتدایی سال اظهار کرد: تعداد متولدین در استان اصفهان برای 9 ماهه اول سال جاری 63 هزار و 847 نفر ثبت شده که از این میزان 32 هزار و 687 نفر پسر و 31 هزار و 160 نفر دختر بوده‌اند.

وی اصفهان را با 28 هزار و 762 مورد ولادت دارای بیشترین تولد در 9 ماهه دانست و افزود: شهرستان کاشان نیز با 4 هزار و 671 تولد دارای رتبه دوم در ولادت‌های شهرستان‌های استان قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه درباره آمار فوتی‌ها در این مدت نیز تصریح کرد: 17 هزار و 933 فوتی در 9 ماه ابتدایی امسال استان به ثبت رسیده که 10 هزار و 9 نفر فوتی‌ها را مردان و 7 هزار و 846 نفر دیگر را زنان تشکیل داده‌اند.

حاجی‌رحیمیان درباره تعداد فوتی‌ها در شهرستان‌های استان نیز خاطرنشان کرد: شهرستان اصفهان با 7 هزار و 330 نفر در رتبه اول فوتی‌ها و کاشان نیز با هزار و 272 نفر در رتبه دوم تعداد فوتی‌های شهرستان‌های استان قرار دارد.

وی در خصوص بیشترین نام‌هایی که به ترتیب فراوانی برای دختران و پسران در 9 ماه ابتدایی سال انتخاب شده است بیان کرد: در دختران فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، فاطمه زهرا و زینب و در پسران امیرعلی، علی، امیرحسین، محمدطاها و حسین بیشترین فراوانی در انتخاب نام فرزند را در بین خانواده‌ها داشته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان یادآور شد: تعداد 28 هزار و 413 ازدواج در استان اصفهان به ثبت رسیده است که آمارها نشان از ثبت 8 هزار و 455 طلاق در استان در همین مدت دارد.

حاجی‌رحیمیان با بیان اینکه شهرستان اصفهان بیشترین میزان ازدواج را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده در شهرستان اصفهان 12 هزار و 771 ازدواج است که آمارها از تعداد 4 هزار و 278 طلاق در همین مدت در این شهرستان خبر می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: شهرستان کاشان نیز با هزار و 928 ازدواج در رتبه دوم بیشترین ازدواج‌های شهرستان‌های استان قرار دارد و شهرستان نجف‌آباد نیز دارای دومین رتبه طلاق در بین شهرستان‌ها است که علت آن نیز نداشتن دفتر طلاق در تیران و کرون است که بر آمار طلاق این شهرستان می‌افزاید.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.