در هشت ماهه امسال تعداد 13هزارو 433واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است و آمار ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان این مطلب گفت: در هشت ماهه سال 1393ولادتهای ثبت شده در استان نشانگر آن است که تعداد ولادت های پسر بیشتر از دختران بوده است .

متوسلین به ولادتهای رخ داده در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: از مجموع کل ولادت ها ثبت شده استان در هشت ماهه امسال65.6 درصد مربوط به نقاط شهری و 34.4درصد مربوط به مناطق روستایی می باشد .

وی ادامه داد :وزن موجود در تراکم آمار ثبتی ولادت مناطق شهری و روستایی، ارتباط مستقیم با میزان جمعیت مناطق شهری و روستایی استان داردکه به طور تقریبی طی ماههاو سالهای گذشته باهمین توازن مواجه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به تعداد ولادت های ثبت شده از حیث جنسیت اشاره و اضافه کرد : در هشت ماهه سال 1393 تعداد 6 هزارو857فقره ولادت پسر و 6 هزارو 576فقره ولادت دختر به ثبت رسیده است.

متوسلین تصریح کرد : نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در استان برابر با 104 میباشد، به این معنا که در 8ماهه  امسال ،به ازای ثبت 100 واقعه ولادت دختر تعداد 104 واقعه ولادت پسر ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد : نرخ ولادتهای حاصل از ثبت استان در 8 ماهه 1393 برابر با19درهزار یعنی به ازای هر 1000 نفر جمعیت تعداد 19 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: تولد ، نوزاد ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.