مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان این‌که به ازای هر 106 تولد پسر در استان زنجان 100 دختر متولد می‌شود، گفت: این آمار سال پیش به ثبت رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «سیدموسی متوسلین»، با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد تاکید است ثبت به موقع ولادت‌ها است که خوشبختانه در استان توانستیم این موضوع را تا حد زیادی نهادینه کنیم و همه‌ی ولادت‌ها در موعد مقرر به ثبت برسد.

وی تصریح کرد: مدت زمان ثبت تولد در کشور 15 روز است که عملکرد استان در این مورد در دی‌ماه 99.7 درصد بوده است که در واقع نزدیک 100 است.

متوسلین با اشاره به این‌که زنجان رتبه سوم کشور را در ثبت آمار تولد در کشور داراست، افزود: مدت زمان ثبت وفات در کشور 10 روز است و استان زنجان در ثبت فوتی‌ها رتبه ششم کشوری را دارد.

وی در ادامه از افزایش سن امید به زندگی در کشور و به تبع آن در استان زنجان خبر داد و گفت: هم‌اکنون امید به زندگی در میان زنان 74 و مران 72 سال است.

متوسلین برنامه‌ریزی برای افزایش عدالت در مناطق روستایی، اجرای برنامه‌هایی برای کاهش مهاجرت از مناطق روستایی و اقداماتی در مورد مهاجرت معکوس از اقداماتی اعلام کرد که می‌تواند به افزایش میزان تولدها به ویژه در مناطق روستایی کمک کند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: نوزاد ، ولادت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.