تحلیلگر سیاسی ترک تصریح کرد اعتراضات از پارک گزی به میدان تقسیم و دیگر مکانهای تفریحی کشیده شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛«وهبی بیسان» گفت:«اعتراضات روز گذشته علیه دولت غافلگیر کننده بود و به همین دلیل پلیس ترکیه مجبور شد برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی در استانبول از گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش استفاده کند».وی تصریح کرد دولت اردوغان تلاش می کند با تعیین مقامات جدید در ارتش و نیروهای دریایی زمینی تغییراتی در ساختار نظامی ایجاد کند.

وی در ادامه این مطلب افزود فکر می کنم پانزده سال پیش ارتش بر دولت سیطره داشت و شخصیت ها را انتخاب می کرد اما اکنون دولت تصمیم می گیرد چه کسی فرمانده نیروی دریایی و زمینی باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اعتراضات در میدان تقسیم همچنان ادامه دارد و دولت چگونه می تواند این تحرکات را مهار کند؛ افزود: حزب عدالت و توسعه دیگر یک حزب دموکراتیک نیست و شرایط سیاسی کنونی توسط این حزب ایجاد شده است.

وی با اشاره به اعتراضات گسترده در بسیاری از شهرهای ترکیه علیه دولت اردوغان گفت: اعتراضات پارک گزی بخش جدیدی از مخالفت ها در ترکیه را گشود.وی افزود حزب عدالت و توسعه محبوبیت خود را از دست داده است، همچنین حمایتها از این حزب در عرصه اقتصادی نیز به شدت کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها: اعتراضات ، ترکیه ، پارک ، گزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار